رقابت ۲۰ هزار نفر از فرهنگیان اصفهان در مسابقات قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مرحله مقدماتی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان اصفهان ۲۰ هزار نفر به رقابت پرداختند که ۱۶۰ نفر به مرحله دوم راه یافتند و ۳۰ نفر به‌عنوان نفرات برتر استانی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان اصفهان در شهرستان مبارکه با بیان اینکه رسیدن دانش‌آموزان به درجاتی از حیات طیبه از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آموزش قرآن برای وصول به این هدف مهم و اساسی، بهترین و سریع‌ترین مسیر است.

وی برگزاری رویدادها و مسابقات قرآن را نقطه عطف ترویج فرهنگ قرآنی در اجتماع دانست و افزود: لازم است دانش‌آموزان تربیت دینی داشته باشند. به دنبال آن هستیم که نگرش و توجه به مسائل این کتاب آسمانی در جامعه پیشرفت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی تصریح کرد: آموزش قرآن در حوزه دانش‌آموزی به‌صورت ویژه در مراکز قرآنی، دارالقرآن‌ها و مدارس مربوطه انجام می‌شودو برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای همکاران در تابستان در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر و مفاهیم خواهد شد.

وی درباره رقابت ۲۰ هزار نفر از فرهنگیان اصفهان در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات با بیش از ۱۶۰ نفر از برگزیدگان در بخش‌های خواهران و برادران در بخش حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، نهج‌البلاغه و الگوی تدریس احکام در مرحله دوم برگزار شد که تعداد ۳۰ نفر به‌عنوان نفرات برتر استانی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، در پایان این دوره از مسابقات و در مجموع ۳۰ نفر و در هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه یافتند که دو نفر از آنها به مرحله کشوری که تیرماه جاری برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

کد خبر 659583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.