پیگیری مصوبات سفر معاون رئیس‌جمهور به اصفهان / حداکثر وفاق و همدلی در مدیریت شهری ششم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان گفت: قول‌های خوبی در این زمینه داده شده و تاکید شده است که از محل صندوق محیط زیست، کمک‌های مالی و وام‌هایی که در استان به تصویب رسیده بود، عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در نطق پیش از دستور هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۲ اصفهان به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای معرفی و قرار شد در هر منطقه حداقل یک زورخانه احداث شود که در حال حاضر تعدادی از این زورخانه‌ها در حال بهره‌برداری است و امیدواریم در سایر مناطق نیز به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با اشاره به روز شوراها افزود: قانون شوراها با پیام امام خمینی (ره) در سال ۵۸ تصویب شد. شوراها از سال ۷۸ کار خود را آغاز کردند و تاکنون ۲۴ سال از عمر شوراها می‌گذرد؛ در حال حاضر در اواسط دوره ششم شورای اسلامی شهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراها برکاتی برای شهر به‌همراه داشته است، هرچند ضعف‌هایی درخصوص میدان دادن به شوراها که در متن قانون اساسی قید شده است، وجود دارد و هنوز از ظرفیت کامل حکمرانی مردمی در نظام ما استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که می‌تواند به دست شوراها شناسایی، پیگیری و رفع شود، هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، امیدواریم بر عهد و پیمان خود با مردم ثابت‌قدم باشیم، تصریح کرد: در این دوره حداکثر وفاق و همدلی برای تحقق برنامه‌ها و ضروریات شهر وجود دارد، لذا امیدواریم که روز به روز شاهد شکوفایی و تحقق اهداف نظام از تشکیل شوراها باشیم.

وی با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: امیدواریم شرایط اجتماعی و اقتصادی این دو قشر زحمتکش که مورد تکریم و احترام عموم مردم هستند، روز به روز بهتر شود و با بالندگی به فعالیت خود ادامه دهند.

نورصالحی تاکید کرد: شغل معلمی از نظر اهمیت و تأثیرگذاری قابل مقایسه با دیگر شغل‌ها نیست، کارگران نیز چرخ اقتصاد و صنعت به دستشان می‌چرخد، بنابراین معیشت این دو قشر باید مورد توجه همه باشد.

وی افزود: یکشنبه هفته گذشته با تصمیم و تصویب اعضای شورا، از اعضای ادوار قبل دعوت کردیم و جلسه‌ای همدلانه به مدت سه تا چهار ساعت با حضور ۴۰ نفر از اعضای ادوار گذشته برگزار شد؛ نکات خوبی از تجربیات و نظرات در مورد شهر گفته شد که امیدواریم این همفکری و همدلی ادامه داشته باشد.

نشست رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی مراکز استان‌ها در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ششم اردیبهشت‌ماه نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی همه مراکز استان‌ها به میزبانی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. مطالب خوبی در این جلسه مطرح شد که امیدواریم به پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی شهرها و مراکز استان‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه روزهای بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه نشست رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی مراکز استان‌ها و معاونان معماری و شهرسازی شهرداری‌های مراکز استان‌ها در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس در حوزه خود تأثیرگذار خواهد بود، لذا درصدد هستیم که نظرات اجماعی کلان‌شهرها به‌ویژه در حوزه شهرسازی که با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است، در آن مطرح شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: مسائل حل نشده‌ای از سال‌ها قبل در حوزه معماری و شهرسازی وجود دارد که آن‌طور که باید و شاید به نظرات کارشناسان این حوزه توجه نشده است، لذا این نشست فرصت خوبی برای پرداختن به این مسائل است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته شانزدهمین نشست هم‌اندیشی و همدلی بین شورای ششم و نمایندگان شهرستان اصفهان در مجلس و فرماندار اصفهان برگزار شد، افزود: از ابتدای این دوره با همدلی، این جلسات تشکیل شد و در هر جلسه مهم‌ترین نکاتی که طی طول یک ماه قبل مورد بررسی قرار گرفته است، به گفت‌وگو و مشورت گذاشته می‌شود که امیدواریم این هم‌افزایی تا پایان ادامه داشته باشد.

لزوم عملیاتی‌شدن کمک‌های مالی و وام‌های تصویب شده در استان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هفته گذشته مصوبات سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان طی جلسه‌ای در تهران بررسی شد و عمده مسائل و مصوبات آن سفر مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: مسائل حوزه حمل‌ونقل عمومی و رفع آلایندگی از هوا به وسیله آلاینده‌های ثابت و متحرک، خروج کارخانه‌های آلاینده از محدوده ۵۰ کیلومتری شهر، کمک به تأمین بیشتر اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی، کمک به تبدیل تاکسی‌های فرسوده به تاکسی‌های نو، کمک به برقی کردن حداقل ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر اصفهان و تأمین مالی آن، کمک به پیشرفت خط دو قطار شهری به‌ویژه تأمین ارز مورد نیاز برای پیش‌پرداخت قرارداد کلانی که به عنوان تأمین مالی و طراحی و اجرای خط دو بسته شده است، مطرح شد.

وی ادامه داد: قول‌های خوبی در این زمینه داده شده و تاکید شده است که از محل صندوق محیط زیست کمک‌های مالی و وام‌هایی که در استان به تصویب رسیده بود، عملیاتی شود.

نورصالحی با تقدیر از برگزارکنندگان رویدادهای هفته اصفهان گفت: از برگزاری هفته اصفهان توسط شهرداری به‌ویژه معاونت فرهنگی تشکر می‌کنیم، در این هفته برنامه‌های خوبی ترتیب داده شده بود که آبرومندانه برگزار شد، همچنین گل‌آرایی شهر مورد توجه میهمانان در این هفته قرار داشت که جا دارد از مجموعه مدیریت شهری تشکر کنیم.

کد خبر 659581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.