استقبال فعالان اقتصادی عمان از کالاهای ایرانی

در دیدار وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان با معاون وزیر صمت ایران، فعالان اقتصادی عمان از کالاهای ایرانی استقبال کردند و خواستار سرمایه‌گذاری مشترک با ایران شدند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در راستای تداوم برنامه‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، "قیس بن محمد الیوسف" وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان که در رأس هیئتی بیش از ۶۰ نفر متشکل از مسئولان دولتی، رئیس، هیئت رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع عمان و تعدادی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی و شرکت‌های بخش خصوصی این کشور به ایران سفر کرده است، به همراه "علی رسولیان" معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی شمس‌آباد و چهار واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی بازدید کرد.

علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این دیدار و بازدیدهای انجام شده، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی کشورمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ارائه داد و اظهار کرد: با توجه به فعال بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشورمان این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای مراودات صنعتی دو کشور باشد.

وی افزود: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان بیش از ۵۱ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط فعال هستند که زمینه اشتغال بیش از یک میلیون نفر را فراهم آورده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور و ارتباط‌گیری کسب و کارها نیز زمینه دیگری برای ارتقای مراودات اقتصادی است.

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان و هیئت همراه همچنین از خرید کالاهای ایرانی از جمله لوازم برقی و خانگی، محصولات الکترونیک، کاشی و سرامیک و دارو استقبال کردند.

این هیئت اقتصادی و تجاری به استفاده از توانمندی‌های صنعتی کشورمان در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی علاقمند بودند و از سرمایه‌گذاری‌های مشترک صنعتی استقبال کردند.

عمانی‌ها با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های مشترک، ظرفیت‌های صنعتی کشورمان را زمینه ساز ارتقای مبادلات تجاری و تعمیق همکاری‌ها دانستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این بازدیدها گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد را به هیئت عمانی ارائه داد.

گفتنی است، قیس بن محمد الیوسف، وزیر صنعت و تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان در سفر خود به ایران، علاوه‌بر دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های کشورمان، در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی "ایران اکسپو" و همچنین همایش تجاری مشترک در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران شرکت می‌کند.

این هیئت در روزهای آینده از برخی مراکز تولیدی و صنعتی ایران نیز بازدید خواهند کرد.

کد خبر 659547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.