وزیر نیرو بر توسعه همکاری ایران با لبنان در بخش انرژی تاکید کرد

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر آمادگی ایران برای تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌های لبنان، بر لزوم توسعه روابط دوجانبه در حوزه انرژی تأکید کرد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان با ‏ولید فیاض‬ وزیر انرژی لبنان دیدار کرد و طرفین در این دیدار بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در حوزه انرژی تأکید کردند.

وزیر نیرو با اشاره به اشکالات فنی و مهندسی موجود در شبکه برق لبنان که باعث افزایش قیمت تمام شده برق می‌شود، از آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی مهندسی برق به کشور لبنان و کمک به لبنان در حوزه تعمیرات، نگهداری و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق با بهره‌گیری از توان و دانش مهندسان ایرانی خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه در ایران ظرفیت‌های فراوانی به‌ویژه در حوزه مهندسی برق وجود دارد، افزود: امکان استفاده از این توان و دانش برای حل مشکلات صنعت برق لبنان که یکی از نتایج آن پایداری برق و نتیجه دیگر آن کاهش قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق در لبنان خواهد بود، وجود دارد.

ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات جدی دولت لبنان در تأمین برق پایدار و سراسری، تصریح کرد: ما در لبنان با مشکلات فراوانی در صنعت برق روبه‌رو هستیم و بسیاری از کشورها که مانع تعامل ما با ایران می‌شوند، خود نیز در مسیر اصلاح و بهبود شبکه برق لبنان به‌ویژه در حوزه مهندسی به ما کمکی نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه ارتقای سطح همکاری‌های لبنان با کشور دوست و برادر ایران و بهره‌گیری از دانش و تجربیات ایران در حوزه مهندسی برق و انرژی بتوانیم بخشی از مشکلات صنعت برق خود را مرتفع کنیم.

در این دیدار دو طرف بر لزوم استمرار جلسه‌های فنی و کارشناسی با هدف پیگیری مطالب مطرح شده تأکید کردند.

کد خبر 659529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.