ایران از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است/ ظرفیت فراوان بوشهر به لحاظ تجاری

سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است که با چنین ارتباط مستحکمی حضور در بوشهر به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران مایه فخر و مباهات است.

به گزارش ایمنا، ایساک لنین‌براوو شامگاه -شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست با شهردار بوشهر، اظهار کرد: روابط استراتژیک ایران و نیکاراگوئه در شرایط بسیار خوبی است و سفر دو ماه آینده رئیس جمهور ایران به کشور ما به تعمیق بیشتر روابط دو کشور کمک می‌کند. جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است که با چنین ارتباط مستحکمی حضور در بوشهر به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران مایه فخر و مباهات است.

وی افزود: برای نیکاراگوئه بسیار مهم و حائز اهمیت است تا بوشهر با شهر بلوفیلدز تفاهمنامه خواهر خواندگی امضا کند، چراکه این مهم زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های مشترک برای دو شهر یاد شده است.

سفیر نیکاراگوئه در ایران تصریح کرد: استان بوشهر از لحاظ تجاری ظرفیت بسیار زیادی دارد که این ظرفیت می‌تواند به توسعه روابط تجاری ایران و نیکاراگوئه کمک کند.

وی گفت: کشور نیکاراگوئه بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و شهر بلوفیلدز به عنوان یکی از شهرهای مهم و بندری این کشور ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بوشهر از دیرباز مورد توجه کشورهای بزرگ بوده است

حسین حیدری، شهردار بوشهر اظهار کرد: بندر بوشهر از دیرباز مورد توجه کشورهای بزرگ بوده و سرکنسولگری بسیاری از کشورها در این بندر قرار داشته است‌، بوشهر با تاریخ درخشان در مبارزه‌های ضد استعماری مهد شهیدانی چون رئیسعلی دلواری (شهید نبرد مستقیم با انگلیس) و نادر مهدوی (شهید نبرد مستقیم با آمریکا) است.

وی ادامه داد: موسیقی سنتی و عزاداری بوشهر در ایران و حتی دنیا زبانزد خاص و عام است، همچنین دانشمندان و اندیشمندان زیادی در این شهر وجود دارند که این نشان از جایگاه رفیع فرهنگی و هنری بندر بوشهر است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر به عنوان شهر اولین‌ها می‌تواند به عنوان ظرفیتی ارزشمند برای همکاری با شهر بلوفیلدز نیکاراگوئه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران و به ویژه استان بوشهر با برخورداری از ظرفیتی بی‌نظیر در حوزه انرژی، انرژی و خوراک بسیاری از کشورها را تأمین می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 659509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.