لزوم ارائه تعاریف جدید از سوادآموزی/ توسعه و تعمیق سواد از مسائل اساسی است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امروزه زمان گذر از سواد پایه وسواد خواندن و نوشتن فرا رسیده ونیازمند ارائه تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم در همین راستا فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید را برگزار کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، علیرضا عبدی امروز -شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه- در جلسه هم‌اندیشی رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید در تالار جلسات باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز با تشریح پیام تاریخی حضرت امام (ره)، اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی به دنبال تمدن سازی و ایجاد شرایط ظهور بود، لذا پیام‌های ایشان فراگیر و جهانی بود.

وی افزود: دو مقوله مردم و تکلیف در پیام حضرت امام (ره) به ترتیب به کارمند و حقوق و مزایا تبدیل می‌شود، لذا گفتمان نهضت، گفتمان غالبی نیست.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: در بین بی‌سوادان انگیزه‌ای برای سوادآموزی وجود ندارد و این یکی از چالش‌های امروز سازمان نهضت سوادآموزی است.

وی ادامه داد: در راستای ادامه مأموریت‌های نهضت یا تحول و تغییر در این مأموریت‌ها، فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید را برگزار می‌کنیم. در این فراخوان سعی خواهیم کرد، تا از ایده‌های اساتید دانشگاه در تدوین مأموریت‌های جدید نهضت سوادآموزی بهره مند شویم.

عبدی گفت: یکی از مسائل اساسی دنیای امروز بحث توسعه و تعمیق سواد است، لذا دنیای امروز علاوه‌بر ارائه تعریف جدید از سواد و معرفی تنوع سواد دنبال بهره‌مندی از روش‌های جدید سوادآموزی است.

وی اضافه کرد: ایران جدای از این رویکرد نیست کشور ما در امر سواد آموزی در دهه‌های اخیر پیشرو بوده و نتایج بسیار خوبی را نیز گرفته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خاطرنشان کرد: امروزه زمان گذر از سواد پایه و سواد خواندن و نوشتن فرا رسیده است، لذا نیازمند تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم در همین راستا فراخوان رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید را برگزار کردیم.

کد خبر 659500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.