ضرورت عزم جدی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: عزم همگانی و جدی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز است و همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند.

به گزارش ایمنا، وحید قربانی امروز -شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: آنچه رئیس جمهور را برای بررسی وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۰ استان کشور مصمم کرد، این بود که کلیت کشور نسبت به اعداد و ارقامی که باید به آن می‌رسیدیم، پایین است.

وی افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی هنوز مسکن را جزو وظایف خود ندانسته و همکاری لازم را نداشته‌اند.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: ارزیابی‌هایی برای شورای عالی مسکن تهیه و شاخص‌هایی ملاک قرار داده شد که بر اساس آن، استان‌های کشور رده‌بندی شد و در این ارزیابی‌ها استان‌های رده بالا و پایین که مقایسه می‌شوند، تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حالی که یک سال و نیم از اجرای این طرح ارزشمند می‌گذرد و باید کارهای بسیار مؤثری انجام می‌شد، اما برخی استان‌ها با چالش‌هایی مواجه هستند.

قربانی گفت: یکی از مصائب امروز جامعه دسترسی به مسکن کیفی و کافی است یا مسکن نداریم و در شرایط بد مسکنی هستیم و همین مشکل، مجلس را وادار کرد تا تصمیم بزرگ بگیرد و قانون جهش تولید مسکن تصویب شد.

وی ادامه داد: وقتی به این سیاست اندیشیده شود، متوجه خواهیم شد یک برنامه بخشی نیست و به نتیجه نرسیدن یک برنامه راهبردی در حوزه مسکن، کشور را دچار چالش‌های جدی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: هشت استان در کشور بررسی شده که شرایط مشکلات آن‌ها یکسان نیست و برای نمونه در استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود زمین وجود دارد که باید از حداقل ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی گفت: یکی از ابتکارات برای شهر یاسوج، سوق دادن متقاضیان به شهرهای اطراف یا روستاها است البته باید همراه با مشوق‌هایی باشد و زمینه‌سازی شود.

قربانی تاکید کرد: ارزیابی‌های ما مچ‌گیرانه نیست و می‌خواهیم نقاط مثبت و منفی را ببینیم تا سرعت، کیفیت و نتایج کار برای مردم ملموس‌تر باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 659493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.