زوج جوان مشهدی قربانی گاز مونوکسید کربن شدند

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از حادثه گازگرفتگی منجر به فوت زوجی در آپارتمان مسکونی خبر داد.

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز -شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه- با اعلام حادثه مشکوک به گازگرفتگی زن و مردی در منزل مسکونی در بلوار امامت به سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۳۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حادثه گازگرفتگی در یک واحد آپارتمان دو طبقه رخ داده بود، افزود: زن و مرد حادثه‌دیده که ۳۹ تا ۴۱ سال سن داشتند در خواب دچار گاز گرفتگی شده و جان خود را از دست داده بودند.

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از انجام بررسی‌های اولیه محیط داخلی و پشت بام این منزل، احتمال فوت این زن و مرد را گاز گرفتگی با منوکسید کربن از طریق پکیج منزل اعلام کردند و علت دقیق فوت این زوج را به نظریه کارشناسی پزشکی قانونی ارجاع دادند.

وی افزود: اجساد این دو نفر با هماهنگی عوامل انتظامی و دستور مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

رضایی خاطرنشان کرد: بر اساس توصیه کارشناسان آتش‌نشانی، شهروندان دقت کنند تا اگر در یک زمان چند نفر در محیط بسته دچار علائمی مانند سرگیجه و احساس خفگی و تهوع شدند به احتمال زیاد در خطر گاز مونوکسید کربن قرار دارند، از این رو باز گذاشتن پنجره‌ها و چک کردن لوله بخاری، پکیج، آبگرمکن و اطمینان از وجود کلاهک دودکش برای پیشگیری از گازگرفتگی ضروری است.

کد خبر 659482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.