درخواست‌های مردمی و نیازهای شهر در اولویت تملکات شهرداری اراک

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: امسال تملکات شهرداری را به چهار حوزه که در اولویت درخواست‌های مردمی و نیازهای شهر بود، محدود کردیم.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین اولویت شورای ششم اراک تملک مسیر پروژه ۲۴ متری اراک است، لذا ستادی در همین زمینه تشکیل شد که ذیل آن واحدی به‌طور مستقل به انجام تملکات می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای مختص پروژه ۲۴ متری پیش‌بینی شده است که امیدواریم با برنامه زمان‌بندی مقرر بتوانیم بخش زیادی از پروژه را در سال جاری تملک کنیم، افزود: نخستین پلاک در مسیر اجرای این پروژه دو هفته پیش در تملک شهرداری قرار گرفت که امیدواریم در مدت فعالیت شورای ششم این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: طبق برنامه اجرایی در نظر داریم ابتدا واحدهای مسکونی و تجاری در مسیر پروژه ۲۴ متری را تملک کنیم و سپس با امتیازاتی که به سایر مالکان داده می‌شود، عقب‌نشینی‌هایی در سایر املاک صورت گیرد و مسیر به‌طور کامل بازگشایی شود.

وی افزود: از دیگر اولویت‌های تملکات شهرداری در سال جاری بازگشایی خیابان شریعتی است، قصد داریم عقب‌نشینی‌های این خیابان را به‌طور یک‌دست انجام دهیم و در کنار این امر، انتقال صنوف آلاینده این خیابان را نیز انجام دهیم تا با از بین رفتن آلودگی‌های صوتی و بصری این محدوده، فضای مطلوب‌تری را برای زندگی شهروندان فراهم کنیم.

آجرلو با بیان اینکه حدود ۲۸ واحد مسکونی در سه بلوک خیابان سیدالشهدا (ع) قرار دارد که با تملک این واحدها بازگشایی این خیابان نیز تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: آخرین اولویت شهرداری در سال جدید تملک پهنه فردین‌پور است که از اهداف بازآفرینی شهری به‌شمار می‌رود، البته بخش نخست آن انجام شده و ۱۳۰ پلاک از این بافت باقی مانده است که با تملک آنها پهنه برای بازسازی به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود.

کد خبر 659473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.