حمایت از رسانه‌های محلی و استانی در دستور کار است

شهردار یزد گفت: آگهی‌های دولتی و شهرداری‌ها یکی از منابع حمایت مالی از روزنامه‌ها است که می‌تواند کمکی برای تامین هزینه‌های آنها باشد، با توجه به اینکه اعلام شد امکان اختصاص آگهی‌ها به روزنامه‌های محلی وجود دارد، شهرداری از این موضوع استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _ شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری یزد در طول سال آگهی‌های مختلفی در حوزه مزایده و مناقصه به روزنامه‌های محلی و کثیرالانتشار می‌دهد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از جمله مطالبات روزنامه‌های محلی بوده است، اختصاص آگهی‌های مزایده و مناقصه به آنها بود.

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکید کردیم در صورت امکان قانونی برای این کار شهرداری نه تنها مشکلی برای این موضوع ندارد بلکه از آن استقبال می‌کند، افزود: در کنار روزنامه‌های کثیرالانتشار، لزوم فعالیت روزنامه‌ها و نشریات محلی از اهمیت زیادی برای پویایی جامعه برخوردار است، اما نکته بسیار مهم درباره فعالیت مطبوعات محلی لزوم حمایت از آنها است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به دیدارها با برخی از مدیران مسئول نشریات محلی، خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌های بسیار مهم در میان تمام دغدغه‌های مدیران مسئول نشریات محلی، هزینه‌های بسیار سنگین اداره روزنامه و چاپ آن است.

محی‌الدینی تاکید کرد: تأمین کاغذ و هزینه‌های آن از یک سو و پرداخت هزینه به صورت نقدی، موضوعی است که برای نشریات محلی به چالشی جدی تبدیل شده و بسیاری از این افراد با دشواری در حال تأمین هزینه‌ها هستند و برخی دیگر نیز به دلیل نبود امکان تأمین هزینه‌های سنگین کاغذ و چاپ، امکان ادامه فعالیت نداشته‌اند.

وی ادامه داد: آگهی‌های دولتی و شهرداری‌ها یکی از منابع حمایتی مالی از روزنامه‌ها است که می‌تواند کمکی برای تأمین هزینه‌های آنها باشد، با توجه به اینکه اعلام شد امکان اختصاص آگهی‌ها به روزنامه‌های محلی وجود دارد، شهرداری از این موضوع استقبال می‌کند و آگهی‌های خود را به روزنامه‌های محلی می‌دهد تا زمینه حمایت و بهبود فعالیت آنها فراهم شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه روال کار پرداخت هزینه‌های آگهی است که پس از مشخص شدن پیمانکار مرتبط با آگهی مزایده یا مناقصه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این موضوع برای روزنامه‌های محلی مشکلاتی به دنبال دارد و با توجه به تأخیری که در زمان پرداخت وجود دارد، امکان تأمین هزینه‌ها برای بعضی از این نشریه‌ها وجود ندارد.

محی‌الدینی گفت: از این پس هزینه آگهی‌ها به ویژه برای روزنامه‌های محلی بلافاصله پس از انتشار آگهی در دستور کار قرار می‌گیرد تا زمان پرداخت هزینه به سرعت انجام شود، البته مطابق معمول هزینه‌های آگهی باید توسط برنده آگهی پرداخت شود اما تنها تفاوت روال جدید بر این است که زمان انتظار روزنامه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص آگهی به پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و سایر نشریات محلی، افزود: این موضوع در صورتی که به صورت رسمی به شهرداری ابلاغ شود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 659440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.