برای مسابقات کسب سهمیه جهانی مایوی ۱۵ میلیونی خریدم!

شناگر تیم ملی گفت: هر ورزش هزینه‌های خاص خود را دارد، برای رقابت‌های ترکیه یک مایو خریدم که ۱۵ میلیون تومان هزینه آن شد. از این نوع مایو حدود ۱۵ بار می‌توان استفاده کرد و اگر بیشتر از آن استفاده کنیم، کارایی ندارد و تزئینی است. درواقع برای مسابقات مهم مجبور هستیم هربار مایو بخریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرشاد افقری، شناگر تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی شنای ترکیه خوش درخشید و موفق شد برای نخستین بار جواز ورود ماده ۱۰۰ متر پروانه قهرمانی جهان را کسب کند. افقری ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۵۳.۶۵ شنا کرد و سومین ورودی ایران در این رقابت‌ها را به ثبت رساند.

مهرشاد افقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مسابقات شنای ترکیه و کسب سهمیه جهانی اظهار کرد: افرادی در این مسابقه می‌توانستند شرکت کنند که رکوردشان دو درصد بالاتر از رکورد ورودی جهانی باشد، چراکه هدف مسابقات شنای ترکیه کسب سهمیه جهانی بود. در این رقابت‌ها سومین ورودی برای اعزام همراه با تیم ملی را کسب کردم و در ماده ۱۰۰ متر پروانه با رکورد ۵۳ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه جواز حضور در مسابقات جهانی ژاپن را به دست آوردم.

حامی مالی دارم اما مسابقات برایمان کافی نیست

وی افزود: مسابقات شنای ترکیه برای انتخابی تیم ملی ترکیه بود که فدراسیون جهانی شنا این رقابت‌ها را تأیید کرد و توانستیم در آن شرکت کنیم. سطح این مسابقات با سطح لیگ کشور ایران در بعضی ماده‌ها بالاتر و در تعدادی هم برابر بود، نباید این نکته را فراموش کنیم که ترکیه شناگرانی با رکورد جهانی دارد. البته ابتدا باید مشخص شود تیم‌ملی شنا با چه تعداد نفراتی به مسابقات بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود و بعد از آن باید حمایت‌ها آغاز شود.

افقری ادامه داد: اگر قصد داریم به بازی‌های آسیایی اعزام شویم باید در مسابقات متعدد برون‌مرزی و داخلی شرکت کنیم تا بتوانیم به حداکثر آمادگی برای حضور در مسابقات برسیم. شنای ایران نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی است تا شناگران بتوانند تمرکز خود را کاملاً به ورزش، تمرین، شنا و مدال اختصاص دهند و بتوانیم اولین مدال بازی‌های آسیایی را در این رشته کسب کنیم؛ چرا که نتیجه بازی‌های آسیایی در اولویت قرار دارد.

در اصفهان برای تمرین استخر مناسبی نداریم

شناگر تیم ملی با بیان اینکه بیشترین حمایت از طرف باشگاه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: باشگاه اریس اسپانسر من و متین سهران است که هزینه‌های تمرین و مربی را برای ما پرداخت می‌کند. پاداش رکوردها پایین و تعداد مسابقات کم است و برای تمرین استخر مناسبی در اصفهان نداریم. سامیار عبدلی که از کشور آلمان به تیم اضافه شد، می‌گفت طی سه هفته حدود پنج مسابقه شرکت کرده است، اما ما همان یک مسابقه ترکیه را داشتیم.

برای مسابقات کسب سهمیه جهانی مایوی ۱۵ میلیونی خریدم!

برای مسابقات مهم مجبور هستیم هربار مایو بخریم

افقری درباره شناگرانی که حامی مالی ندارند، گفت: هر ورزشی نسبت به خود هزینه‌های ویژه‌ای دارد، برای رقابت‌های ترکیه یک مایو خریدم که ۱۵ میلیون هزینه آن شد. از این مایوها حدود ۱۵ بار می‌توان استفاده کرد و اگر بیشتر از آن استفاده کنیم، کارایی ندارد و تزئینی است. درواقع برای مسابقات مهم مجبور هستیم هربار مایو بخریم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون شنا باید کاری کند که کشور ایران در مسابقات جهانی دیده شود، اظهار کرد: برای مسابقات جهانی ژاپن سهمیه سه نفر ورودی گرفتیم و به همراه یک سرپرست، با تعداد چهار نفر اعزام می‌شویم در مسابقات ترکیه نیز ۹ نفر بودیم. از فدراسیون انتظار دارم برنامه‌ای تدارک ببیند که با خیال راحت در شهر خودمان، در یک استخر خوب تمرین کنیم، درحال حاضر در استخری ۳۳ متری تمرین می‌کنم که آب گرمی دارد و به خاطر کلر نمی‌توانیم جایی را ببینیم.

پاداش‌های تیم ملی و هزینه‌های مسابقات هم‌خوانی ندارد!

شناگر تیم ملی ادامه داد: نیاز به کمک مالی برای لوازم شنا داریم، همانطور که گفتم فقط ۱۵ میلیون باید هزینه مایو بدهیم که این هم پایین‌ترین مدل آن است و قیمت مدل‌های باکیفیت‌تر بیشتر می‌شود. پاداش رکورد و ورودی که می‌گیریم ۵۰ یورو یعنی سه میلیون تومان است.

افقری در رابطه با وضعیت شنای استان اصفهان تصریح کرد: شرایط اصفهان بد نیست، اریس اسپانسر من شده است و رایگان تمرین می‌کنم، باشگاه بدنسازی اصفهان هم در اختیارم است. هزینه مکمل و تغذیه برعهده خودمان است اما انتظار دارم شرایط نه تنها برای من بلکه برای همه شناگران ملی‌پوش بهتر از این باشد.

کد خبر 659339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.