معضل سگ‌های بلاصاحب در سطح استان مورد توجه قرار گیرد

مسئول واحد زیباسازی، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فومن با بیان اینکه حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات جدی شهرهای استان گیلان به ویژه فومن است، گفت: شهرداری‌ها به تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیستند و این معضل باید با تشکیل کارگروهی در سطح استان رفع شود.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در شهر فومن به یک معضل تبدیل شده است و هرازگاهی شهروندان با حوادث سگ‌گزیدگی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیازمند تأمین زمین و احداث پناهگاه مجهز است، افزود: نگهداری و غذارسانی، تیمار، واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب هزینه زیادی دارد و نیازمند نیروی انسانی، تخصیص اعتبار و بودجه کافی است.

مسئول واحد زیباسازی، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فومن خاطرنشان کرد: شهرداری در نظر دارد در سال جاری طرح زنده‌گیری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی سگ‌های بلاصاحب را با کمک دامپزشک اجرایی کند.

جباری تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود افرادی در شهرهای همجوار پس از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، آن‌ها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر فومن رهاسازی می‌کنند که این اقدام آن‌ها یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان فاصله شهرها و روستاها بسیار نزدیک است و سگ‌های بلاصاحب برای پیدا کردن غذا از مبادی ورودی شهرها دائم در حال تردد هستند، تاکید کرد: ساماندهی و رفع معضل سگ‌های بلاصاحب در شهرها باید با تشکیل کارگروهی به صورت استانی انجام شود و جمعیت سگ‌های بلاصاحب با روش عقیم‌سازی و استفاده از پلاک‌های هوشمند رنگی در هر شهر مورد ارزیابی و کنترل قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 659322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.