طرح نقاشی دیواری در معابر سطح شهر اجرا می‌شود

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه به دنبال تغییر و تحول در حوزه بصری این شهر گردشگرپذیر هستیم، گفت: طرح نقاشی دیواری با مشارکت شهروندان در معابر سطح شهر اجرا می‌شود.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیریت شهری انزلی در حال مذاکره با تعدادی پیمانکار واجد شرایط است تا نقاشی دیواری را با طرح‌های زیبا و کیفیت مناسب در معابر شهری اجرا کند.

وی افزود: شهرداری در نظر دارد در این طرح با رضایت مالکان املاک نسبت به نقاشی دیوار آنها در سطح معابر اقدام کند؛ لذا شهروندانی که علاقه‌مند به مشارکت در این طرح هستند، می‌توانند به منظور نقاشی دیوار ملک، درخواست خود را به صورت مکتوب به واحد سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انزلی اعلام کنند.

شهردار انزلی با بیان اینکه در حال مطالعه و رایزنی با هنرمندان مجسمه‌ساز برای طراحی و ساخت المان‌های شهری متفاوت هستیم، خاطرنشان کرد: المان میدان مالا (صیاد) حدود ۳۰ سال پیش احداث و در انزلی ماندگار شده است، اما پس از آن المان شاخصی تهیه و در شهر نصب نشده است؛ لذا از هنرمندانی که در این زمینه ایده و طرح خوبی داشته باشند با آغوش گرم استقبال می‌کنیم.

خلیلی با بیان اینکه به دنبال ایجاد تغییر و تحول در حوزه بصری و گردشگرپذیری شهر بندرانزلی هستیم، تصریح کرد: میدان شهید فومنی حدود ۱۵ سال پیش احداث شده بود و وضعیت بسیار نامناسبی داشت، این میدان از اواخر اسفندماه سال گذشته با نقشه جدیدی طراحی شد و احداث دوباره آن با حفظ درختان نخل و پالم آغاز شده که مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در میدان شهید فومنی اقداماتی همچون سنگ‌فرش و نورپردازی انجام شده و اکنون در مرحله اجرای فضای سبز و گلکاری است، گفت: به منظور زیباسازی و هویت‌بخشی بیشتر به فضاهای شهری انزلی، طراحی، مناسب‌سازی و اجرای فضای سبز میدان‌های شهید عبدحق و گمرک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 659318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.