شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌ برتر انگلیس

تیم فوتبال ناپولی که به‌تازگی قهرمانی در سری‌آ را جشن گرفته، نگران است که برخی ستاره‌هایش به‌ لیگ برتر فوتبال انگلیس منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن  اسکودتو همچنان در ناپل در جریان است و برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت. هواداران ناپولی بیش از سه دهه برای دیدن سومین قهرمانی تیمشان در سری‌آ منتظر بوده‌اند. تیم آن‌ها، نه تنها در این فصل سری‌آ را تحت سلطه خود درآورده است، بلکه با کسب عنوان قهرمانی پنج هفته زودتر از پایان رقابت‌ها، حالا می‌تواند روی مسائل نقل و انتقالاتی برای فصل آینده تمرکز کند. با این حال ناپولی، باشگاهی است که بدون اینکه بخواهد سر و صدا کند، با بودجه کم کار می‌کند. درخشش تیم اسپالتی، باعث شده است که اکنون همه تیم‌های ثروتمند اروپا، بهترین بازیکنان ناپولی را زیر نظر بگیرند تا برای جذبشان اقدام کنند.

رسانهGOAL وضعیت تعدادی از ستاره‌های ناپولی که مورد توجه چند تیم لیگ برتری هستند را مورد بررسی قرار داده است.

شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر انگلیس

کیم مین جائه

اگر آخرین گزارش‌ها را باور کنیم، قرار نیست فقط دربی منچستر را در فینال جام حذفی تماشا کنیم، به گفته چندین رسانه، هم یونایتد و هم سیتی امیدوارند تابستان امسال کیم مین جائه را به خدمت بگیرند. علاقه آنها قابل درک است. اسپالتی می‌گوید که بازیکن کره‌جنوبی، بهترین مدافع میانی حال حاضر جهان است.

او مطمئناً یک فصل باورنکردنی را تجربه کرده است. به یاد داشته باشید که کیم، وظیفه به ظاهر غیرممکن جایگزینی با اسطوره باشگاه، (کالیدو کولیبالی) در قلب خط دفاعی ناپولی را برعهده داشت و از این آزمون سربلند بیرون آمد.

بدیهی است که توانایی بالا در پرش‌های هوایی و فیزیک بدنی کیم، او را برای یونایتد به مهره‌ای مناسب تبدیل می‌کند، این درحالی است که تن‌هاخ، برای جذب یک مدافع میانی مسلط، به آب و آتش زده است، اما به راحتی می‌توان فهمید که چرا گفته می‌شود سیتی هم مشتاق جذب او است، برای اینکه ستاره ناپولی در حفظ توپ نیز فوق‌العاده است. در واقع، هیچ بازیکنی در این فصل سری‌آ موفق‌تر از کیم مین جائه نبوده است. ناپولی دوست ندارد کیم را بعد از تنها یک فصل، از دست بدهد، اما وقتی صحبت از بند آزادسازی ۵۰ میلیون یورویی (۴۴ میلیون پوندی / ۵۵ میلیون دلار) می‌شود، مالکان این تیم ایتالیایی خیلی بدشان نمی‌آید ستاره خود را بفروشند.

شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر انگلیس

آندره فرانک زامبو آنگویسا

آندره فرانک زامبو آنگویسا طی دوران حضورش در فولام درخشان نبود، اما این ملی‌پوش کامرونی از زمان انتقال به سری‌آ در سال ۲۰۲۱، بازی خود را به سطح بالاتری رسانده است، برای اینکه مطمئن شوید، فقط کافی است از هر کسی که طرفدار لیورپول است، در مورد او سوال بپرسید. زامبو آنگویسا در شب پیروزی ناپولی مقابل تیم یورگن کلوپ در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، فوق‌العاده بود. این هافبک علاوه بر ایفای نقش محوری در بازی ناپولی، یک فوق‌ستاره در زمینه پرسینگ است، هیچ بازیکنی در فصل جاری سری‌آ بیشتر از او مالکیت توپ را به دست نیاورده است.

بیایید با این واقعیت روبه‌رو شویم؛ چند باشگاه بزرگ لیگ برتری وجود دارند که می‌توانند با بازیکنی همچون زامبو آنگویسا همکاری کنند از جمله خود لیورپول!

شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر انگلیس

استانیسلاو لوبوتکا

ناپولی به خوبی از ارزش استانیسلاو لوبوتکا آگاه است. دی لورنتیس به تازگی قرارداد جدیدی را به مرد اسلواکیایی که تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد، اعطا کرده است که یک حرکت هوشمندانه آشکار بود. اولاً، این امر، امید ناپولی برای حفظ مهمترین بازیکن در ترکیب اسپالتی را تقویت می‌کند. ثانیاً، اگر تیم‌های بزرگ برای جذب لوبوتکا دست به کار شوند، اکنون باید برای به خدمت گرفتن او، قیمت بالاتری بپردازند. مطمئناً تعجبی نخواهد داشت اگر تیمی اراده ناپولی برای فروش ستاره‌اش را آزمایش کند. لوبوتکا مهره مهم خط میانی ناپولی است که توپ را به سرعت و به طور مؤثر در زمین حرکت می‌دهد، او به همان اندازه نیز در تخریب بازی حریف مهارت دارد. این بازیکن ۲۸ ساله از نظر مالکیت توپ در فصل جاری سری‌آ در رتبه دوم قرار دارد.

برای جدایی بازیکنی که اسپالتی او را پیس‌تر با آندریاس اینیستا مقایسه کرده بود، به یک پیشنهاد بزرگ نیاز است، آیا تیمی چنین پیشنهادی به ناپلی‌ها ارائه می‌دهد؟

شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر انگلیس

پیوتر زیلینسکی

نام پیوتر زیلینسکی مدت‌ها است که با لیگ انگلیس پیوند خورده است و ممکن است بالاخره تابستان امسال انتقال او به جزیره اتفاق بیفتد. این هافبک ۲۸ ساله، سهم بسزایی در موفقیت ناپولی برای فتح اسکودتو داشته است. او علاوه بر زدن سه گل، با هفت پاس گل، در رتبه چهارم جدول سری‌آ قرار گرفته است و از نظر موقعیت‌های ایجاد شده (۶۰ موقعیت) در رتبه سوم جای دارد. با همه این تفاسیر، علی‌رغم این واقعیت که زیلینسکی در هفته‌های اخیر هم داخل ترکیب اصلی بوده و هم روی نیمکت ذخیره قرار داشته است، اما سطح تهاجمی مورد نیاز اسپالتی را دارا نیست.

جدایی از ناپولی در پایان فصل، در حال‌حاضر اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، به‌خصوص که این ملی‌پوش لهستانی دستمزد بالایی دارد که با استانداردهای ناپولی ناسازگار است و البته قرارداد فعلی او سال آینده به پایان خواهد رسید.

شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر انگلیس

خویچا کوراتسخلیا

یک سال پیش، هیچکس در ایتالیا نمی‌دانست که خویچا کوراتسخلیا کیست. در حال حاضر، او به موقعیتی شبیه به یک اسطوره در ناپل، دست یافته است. این بازیکن گرجستانی، ۱۲ گل به ثمر رسانده و ۱۰ پاس گل در لیگ برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. (او با زامبو آنگویسا هم سطح است) اما حتی آن اعداد چشمگیر هم به طور کامل تأثیر بسیار خویچا را نشان نمی‌دهد. با این حال او که به‌خاطر مارادونا لقب کوارادونا را یدک می‌کشد، در سری‌آ عملکرد خوبی داشته است. علی‌رغم اینکه کواراتسخلیا فقط ۲۲ سال دارد، بارها مهارت‌های فوق‌العاده و قدرت دریبلینگ خود را به رخ کشیده که باعث شده است شایعات نقل و انتقالاتی درباره آینده‌اش به راه بیفتد. ای‌جنت کواراتسخلیا اعتراف کرده است که علاقه زیادی نسبت به این مرد گرجی وجود دارد. منچسترسیتی و رئال‌مادرید از جمله تیم‌هایی هستند که گفته می‌شود این وینگر را دنبال می‌کنند.

با این حال، ناپولی در حال حاضر در تلاش است تا با خویچا یک قرارداد جدید منعقد کند، حتی با وجود اینکه او سال پیش راهی ناپل شده است. انتظار می‌رود کواراتسخلیا راه مارادونا را طی کند، اما اگر تابستان امسال پیشنهادهای بزرگی برای او ارسال شود، نباید تعجب کرد.

شش ستاره ناپولی در رادار باشگاه‌های متمول لیگ‌برتر انگلیس

ویکتور اوسیمن

باارزش‌ترین دارایی ناپولی همین اوسیمن است بدون او، آن‌ها تیم فوق‌العاده‌ای نیستند، این صحبت وقتی تأیید شد که ویکتور در مقاطعی از فصل مصدوم شد و ناپلی‌ها هرگز عملکرد درخشانی نداشت. او با ۲۲ گل بهترین گلزن سری‌آ است و با نمایش‌های طوفانی خود، به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین مهاجمان نوک فوتبال جهان شهرت پیدا کرده است. اوسیمن قوی، سریع، سرسخت و از نظر فنی عالی است. او می‌تواند همه کارها را به درستی انجام دهد، به همین دلیل است که هر باشگاه بزرگی رؤیای جذب این بازیکن ۲۴ ساله را برای فصل آینده در سر دارد. بدیهی است که چلسی به دنبال یک گلزن قهار است، درحالی که یونایتد مدت‌ها است به یک شماره ۹ قابل اعتماد نیاز دارد. با این حال، بایرن مونیخ نیز در رقابت است، زیرا آنها همچنان به دنبال یافتن جانشینی برای روبرت لواندوفسکی هستند. باز هم، امید این است که ناپولی بتواند اوسیمن را برای یک فصل دیگر و البته برای درخشش در لیگ قهرمانان اروپا، در جمع خود نگه دارد، اما تمایل او برای بازی در لیگ برتر، اتفاقی است که همه از آن باخبر هستند و مانند هر بازیکن دیگری در این لیست، احساس می‌شود که این مهاجم نیز می‌تواند با قیمتی مناسب فروخته شود.

اورلیو دی لورنتیس، رئیس باشگاه، در مراسم جشن اسکودتو که پنجشنبه شب برگزار شد، با اصرار گفت که قصد دارد تمام "ستاره‌های ناپولی" را حفظ کند، اما او چندین بار نیز گفته است که "بعضی از پیشنهادها وجود دارد که نمی‌توان آنها را رد کرد".

کد خبر 659246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.