لزوم تقویت بعد مهارت افزایی دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم تقویت بعد مهارت افزایی دانشگاه‌ها، گفت: بر اساس برنامه توسعه ششم باید ۳۰ درصد از آموزش‌های دانشگاه‌ها مهارتی باشد در صورتی‌که امروزه تنها ۱۶ تا ۱۸ درصد آموزش‌های دانشگاه‌ها مهارت محور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: در طول مدت یک سال و نیم گذشته دانشگاه جامع هرمزگان از تیپ چهار ارتقا پیدا کرده است و اقدامات شاخصی را به ثبت رسانده است. به عنوان مثال این دانشگاه در گذشته رتبه ۷۴ در میان ۷۷ دانشگاه جامع از لحاظ ارتباط با صنعت را داشت که در حال حاضر به رتبه سیزدهم ارتقا پیدا کرده است.

وزیر علوم تصریح کرد: در سال گذشته طرح بورسیه دانشجویان با همکاری صنایع در استان هرمزگان اجرا شد و این موضوع به عنوان یک الگوی ملی به سایر دانشگاه‌های کشور تسری پیدا کرد.

زلفی‌گل، با اشاره به موقعیت سیاسی و اقتصادی مناسب استان هرمزگان برای توسعه دانشگاه‌ها، بیان کرد: اینکه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یک شخصیت دانشگاهی هستند و استاندار هرمزگان نیز دارای سابقه صنعتی هستند می‌تواند در رشد و ارتقا دانشگاه و صنعت بسیار مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های هرمزگان و ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی صنایع می‌تواند یک سرمایه بزرگی را به دانشگاه تزریق کند و علاوه بر خلق سرمایه به استان‌ها و بخش‌های دیگر نیز خدمات ارائه می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم تقویت بعد مهارت افزایی دانشگاه‌ها، تشریح کرد: بر اساس برنامه توسعه ششم باید ۳۰ درصد از آموزش‌های دانشگاه‌ها مهارتی باشد در صورتی‌که امروزه تنها ۱۶ تا ۱۸ درصد آموزش‌های دانشگاه‌ها مهارت محور است که وزارت علوم برنامه‌هایی جدی، برای افزایش این رقم در سال‌های آینده دارد.

کد خبر 659245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.