برگزاری ۵ کارگاه تخصصی رویداد ملی حمل و نقل دانش بنیان

همزمان با برگزاری رویداد نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان به عنوان یکی از رویدادهای مهم پنج کارگاه تخصصی با حضور دانشجویان، اساتید، شرکت‌های دانش بنیان و فناور و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، همزمان با برگزاری رویداد نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان به عنوان یکی از رویدادهای مهم پنج کارگاه تخصصی با حضور دانشجویان، اساتید، شرکت‌های دانش بنیان و فناور و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

آشنایی با مباحث حوزه حمل و نقل و ترافیک یکی از مهم‌ترین نیازها در سطح شهرها است که فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های مختلف در حوزه حمل و نقل و ترافیک به اقشار مختلف شهروندان، قشر دانشگاهی و نیروهای ادارات و سازمان‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی کمک کند.

کارگاه آموزشی آشنایی با مسئولیت حقوقی و اصول قرارداد نویسی نوین با رویکرد حمل و نقل و ترافیک با تدریس جناب آقای مهندس فرهاد کیخسرو کیانی یکی از مهمترین کارگاه‌های برگزار شده در این رویداد مهم بود که در این کارگاه مباحث مهمی در خصوص شرایط صحت قرارداد، تعهدات و مسئولیت‌ها در قبال قراردادهای نوین، آشنایی با انواع قراردادها و اصول حاکم بر ایجاد و اجرای قراردادها ارائه شد.

همچنین ارائه آموزش در خصوص اقدامات لازم برای بقای قراردادها، شرایط حاکم بر قیمت گذاری در قراردادها، موضوعات مرتبط با بیمه تأمین اجتماعی در قراردادها و موضوعات مرتبط با مالیات قراردادها در این کارگاه تخصصی صورت گرفت.

برگزاری کارگاه تخصصی باتری در وسایل نقلیه سبز با تدریس سرکار خانم دکتر طاهره زرگر و سرکار خانم دکتر سعیده غزالی به منظور آشنایی با انواع خودروهای سبز به عنوان تکنولوژی‌های موجود برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، تولید خودروهای سبز در دنیا، معرفی باتری‌های لیتیومی، انواع دوچرخه، موتورسیکلت و اسکوتر برقی، نقش BMS در باتری‌های لیتیومی و چرخه بازیافت باتری یکی دیگر از کارگاه‌های تخصصی مهم در کنار برگزاری نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان محسوب می‌شود.

کارگاه تخصصی برندسازی و فهم رفتار مصرف کننده با تمرکز بر پایداری محیط زیست با تدریس جناب آقای مهندس امین کاچار از دیگربرنامه های جانبی در کنار این رویداد ملی است، رفع چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی و دستیابی به پایداری محیط زیست از مهمترین نیازها در سراسر شهرها است و حفظ منابع برای نسل‌های آینده باید از مهمترین برنامه‌ها در تمام بخش‌ها باشد و ایجاد تغییرات اساسی در زندگی شهروندان در تمام سطوح به منظور رفتار مصرف کنندگان در تمام حوزه‌ها برای پایداری محیط زیست به میزان بسیاری احساس می‌شود.

برندسازی و سرمایه گذاری در نیروی انسانی با استفاده از آموزش با تمرکز بر پایداری محیط زیست زیربنای دستیابی به توسعه پایدار است و آموزش و افزایش آگاهی مردم می‌تواند به چگونگی رفتار مصرف کنندگان برای پایداری محیط زیست کمک کند.

برگزاری کارگاه تخصصی حمل و نقل همگانی با حضور ۱۰۰ نفر و با تدریس جناب آقای دکتر شهاب الدین کرمانشاهی یکی دیگر از مهمترین محورهای آموزشی این رویداد ملی بود که در این کارگاه تخصصی مباحثی در خصوص چالش‌های حمل و نقل همگانی در ایران، جهت‌های نوآوری در جهان و تصویری از آینده حمل و نقل همگانی در شهرهای ایران ارائه شد.

توسعه حمل و نقل همگانی نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در شهرها دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با آموزش و فرهنگ سازی در میان شهروندان شاهد کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین در شهر و توسعه حمل و نقل همگانی باشیم.

همچنین برگزاری کارگاه تخصصی بررسی تجارب جهانی و داخلی در حوزه حمل و نقل پایدار با تدریس جناب آقای مهندس احسان ارفعی مقدم در راستای بررسی حمل و نقل پایدار در ایران و جهان از مهمترین برنامه‌های جانبی نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان است که در این کارگاه تخصصی دستاوردهای شهرداری مشهد در حوزه ایمنی حمل و نقل و ترافیک ارائه شد.

در این کارگاه تخصصصی ارائه مبانی نظری، نقد رویکردها، بررسی تجارب داخلی، ارائه سامانه تحلیل تصادفات و ارائه مطالعات در حوزه ایمنی صورت گرفت.

کد خبر 659234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.