تاریخ سازی‌ بانوی ایرانی در مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* قطر که به تازگی میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را با موفقیت پشت سرگذاشت دوباره دست به کار شد تا میزبانی جام جهانی در ورزشی دیگر را کسب کند. طبق اعلام شبکه «الکاس» قطر، این کشور موفق شد در کاندیداتوری میزبانی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۷ برنده شود و دوحه بار دیگر میزبان جام جهانی خواهد بود.

* به نقل از سایت rbc، انجمن بین‌المللی بوکس (IBA) اعلام کرد که تصمیم فدراسیون بوکس ایالات متحده برای پایان‌دادن به عضویت خود در این سازمان را به رسمیت می‌شناسد و این اقدام را اقدامی آسیب زننده به ورزشکاران آمریکایی می‌داند. چهارشنبه ششم اردیبهشت، فدراسیون بوکس ایالات متحده خروج خود را از انجمن بین المللی بوکس اعلام کرد و از قصد خود برای عضویت در یک سازمان جایگزین به نام World Boxing خبر داد؛ سازمانی که انجمن بین المللی بوکس آن را «سازمان تقلبی» می‌داند و به همین خاطر از آن شکایت کرده است.

* یکی از محبوب‌ترین گلرهای فوتبال جهان در انتهای قرن بیستم و اوایل سده جدید میلادی، خوزه لوییز چیلاورت پاراگوئه‌ای است. سنگربان معروفی که به واسطه تبحرش در زدن ضربات ایستگاهی و پنالتی به شهرتی جهانی دست یافته بود. چیلاورت حالا برای انتخابات ریاست جمهوری در کشورش کاندیدا شده و قصد دارد شانس خود را برای تصاحب صندلی قدرتمندترین شخصیت پاراگوئه امتحان کند.

* اتحادیه جهانی کشتی به دلیل حساسیت و فشار رقابت‌های سال ۲۰۲۳ به عنوان سال پیش از المپیک پاریس، برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی آمریکا و ایران را لغو کرده است. پیش از این قرار بود جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای چهارم و پنجم آذر سال جاری در تهران و جام جهانی کشتی آزاد روزهای چهارم و پنجم دی در کارولویل آمریکا برگزار شود.

* تیم ملی بوکس کشورمان درحالی که برای حضور در بیست و دومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان عازم تاشکند ازبکستان شد که حسنقلی نهرودی سرمربی تیم ملی کشورمان از حضور در این سفر بازماند. نهرودی به دلیل مشکلاتی که در پاسپورت خود داشت از دریافت روادید کشور ازبکستان بازماند. مسابقات بوکس قهرمانی جهان طی روزهای یازدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه به میزبانی "تاشکند" ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان با ۷ بوکسور در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

* مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون آسیا برگزار شد. در این جلسه رئیس، نواب رئیس، دبیرکل و خزانه دار بدمینتون آسیا به مدت ۴ سال انتخاب شدند. همچنین پوریا سرپرست فدراسیون بدمینتون و رئیس کمیته قوانین و مقررات آسیا با ۳۴ رأی به مدت ۴ سال به عنوان نایب رئیس آسیا انتخاب شد.

* دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا، به میزبانی شهر هانگژو چین، به پایان رسید. با پایان این مسابقات کاروان کوراش کشورمان موفق به کسب ۸ مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شد. به تفکیک نیز در بخش آقایان تیم کشورمان ۲ مدال طلا ۲ نقره به دست آورد و در بخش بانوان نیز تیم کشورمان صحب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شد و در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

* مسابقات جودوی نابینایان و کم‌بینایان قهرمانی آسیا در قزاقستان درحال برگزاری است و تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان کشورمان با کسب سه مدال طلا و دو برنز، در رده اول بخش مردان قرار گرفت.

* دو تیم الهلال و اوراواردز، در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه بین المللی ملک فهد ریاض به تساوی یک بر یک رسیدند تا بازیکنان الهلال در بازی برگشت کار سختی داشته باشند.

* مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اعزام تیم ملی غواصی به مسابقات قهرمانی جهان آزاد غواصی در اردیبهشت، اظهار کرد: این مسابقات اواخر اردیبهشت در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در کویت برگزار می‌شود که تیم ایران با ۴ ورزشکار مرد و برای اولین بار با دو ورزشکار زن در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

* تیم فوتبال زیر ۱۷ سال دختران کشورمان با دو پیروزی برابر تیم‌های نپال و اردن در گروه H، توانست جواز صعود به مرحله دوم این رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کند.

* بیست‌ودومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور از روز یازدهم اردیبهشت، به میزبانی تاشکند، پایتخت ازبکستان آغاز شده و به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.

* تیم زنان بارسلونا پس از برتری ۳ بر صفر برابر تیم اسپورتینگ دی اوئلوا در ورزشگاه یوهان کرایف قهرمان لیگ شد. این هشتمین قهرمانی در لیگ و چهارمین قهرمانی متوالی آبی اناری پوشان بود که ۵۲۸۹ تماشاگر از نزدیک شاهد آن بودند.

* با توجه به حضور تیم‌های ملی والیبال مردان و زنان ایران در رقابت‌های مختلف و مهم سال جاری، ترافیک اردوها و رویدادهای بین‌المللی نمایندگان والیبال ایران، ظرفیت محدود زیر ساخت‌های کمپ و تجهیزات فدراسیون والیبال برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و همچنین برای هماهنگی هرچه بیشتر برنامه‌های تیم‌های ملی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حکمی مصطفی کارخانه را به عنوان رئیس کمیته تیم‌های ملی والیبال ایران منصوب کرد.

* هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، طی حکمی مجتبی نظری را به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون منصوب کرد. نظری با حفظ سمت، بعنوان رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون نیز فعالیت خواهد کرد.

* سعید معروف، پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا به تیم شهداب یزد پیوست. معروف که هم‌اکنون در تیم فنرباغچه ترکیه حضور دارد قرار است نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا را همراهی کند

* در مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در شهر عجمان امارات، رقابت‌های بخش بزرگسالان در دست چپ برگزار شد. رؤیا مهبودی که طی روزهای گذشته مدال طلای بخش پیشکسوتان (مستر یک) را کسب کرده بود، در وزن ۹۰ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان هم به مصاف حریف خود رفت. او با شکست رقبای قدرتمند و نامدار خود توانست به مدال طلای آسیا در بخش بزرگسالان (دست چپ) هم دست پیدا کرده و تاریخ سازی کند. این برای نخستین بار بود که ایران در بخش بانوان به مدال طلای رده سنی بزرگسالان آسیا دست پیدا می‌کند.

* چهارشنبه بیستم اردیبهشت، ساعت ۲۲.۳۰، میلان در سن‌سیرو میزبان اینتر در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود. بلیت فروشی این بازی از چند روز قبل شروع شده بود و همه بلیت‌ها نیز فروش رفتند.

* باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد که لیونل مسی به دلیل سفر هماهنگ نشده به عربستان، دو هفته نمی‌تواند تیم اول این باشگاه را همراهی کند.

* به نقل از ایران نادو، شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، پژمان کرزه ای، ورزشکار رشته دوی صحرانوردی و بهزاد مصطفوی، دونده سه هزار متر را به مدت سه سال محروم کرد. آزمایشگاه مرجع بین المللی مبارزه با دوپینگ ماده ممنوعه اریتروپویتین از گروه S۲ لیست مواد و روش‌های ممنوعه وادا را دلیل مثبت اعلام شدن تست هر دو ورزشکار اعلام نموده، که افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در خلال رقابت‌های لیگ دوومیدانی نمونه آن‌ها را اخذ نموده بودند.

* بنا به اعلام کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون هندبال «بدر محمد ذیاب صالح الذیاب» نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال و نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا همراه «محمدطالب عبدالغنی» ناظر مسابقات فدراسیون هندبال آسیا فردا، چهاردهم اردیبهشت، برای بررسی و ارزیابی آخرین شرایط میزبانی از بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های آسیا به کشورمان سفر کرده است.

* جام جهانی تیراندازی از هجدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه در باکوی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و نمایندگان ایران در تفنگ و تپانچه زنان و مردان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

* به نقل از سازمان لیگ مسابقات گروه دوم هفته بیست و ششم لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور به دلیل رسیدگی به پرونده مسابقه جنجالی دو تیم شهید قندی یزد و داماشیان گیلان با دستور رکن قضائی فدراسیون فوتبال لغو شد.

کد خبر 659149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.