عمل جراحی موفق پیوند کبد در غرب کشور در شهرکرد انجام شد

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد گفت: عمل جراحی پیوند کبد در غرب کشور در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول رحیمی امروز _ پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: در یک عمل سنگین ۱۲ ساعته کبد اهداکننده بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی و آماده کردن کبد جهت پیوند به بیمار ۴۶ ساله اهل استان چهارمحال‌وبختیاری که به علت نارسایی کبد چهار سال در لیست انتظار استان‌های همجوار برای عمل جراحی بود، پیوند زده شد و از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با تقدیر از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو، افزود: پیوند کبد جز سخت‌ترین و پیچیده‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود و تعداد محدودی از استان‌های کشور از امکانات، تجهیزات و توانایی انجام پیوند کبد بهره‌مند هستند.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ بیمار در چهارمحال‌وبختیاری از نارسایی کبد رنج می‌برند و در صف انتظار پیوند عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: اولین بیماری که ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تحت عمل جراحی پیوند کبد در استان چهارمحال و بختیاری و غرب کشور قرار گرفت، اکنون با حال خوب از بیمارستان مرخص شده است.

رحیمی تاکید کرد: بخش پیوند کبد بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و به امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی مجهز و آماده خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: اکنون گیرنده کبد با حال عمومی خوب و سلامت کامل در بخش ICU پیوند بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد تحت مراقبت است و طی روزهای آینده مرخص می‌شود.

کد خبر 659074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.