شوراها بهترین بستر برای مهار تورم و تولید ملی است

نماینده شورای استان در شورای عالی استان‌ها گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال باید از ظرفیت شوراها استفاده کرد، زیرا این نهاد بهترین بستر برای مهار تورم و تولید ملی است و می‌تواند در سطح شهر و روستاها کارآفرینی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان اظهار کرد: مشکلاتی که در سطح شهر و روستاها و کشور می‌بینیم به خاطر نبود مشورت مسئولان با شوراها است.

وی با بیان اینکه فلسفه شوراها دوری از خود محوری و کسب بیشترین بهره از امکانات کم است، افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال باید از ظرفیت شوراها استفاده کرد، شوراها بهترین بستر برای مهار تورم و تولید ملی است و می‌تواند در سطح شهر و روستاها کار آفرینی کند.

نماینده شورای استان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها ظرفیت خوب و قوی است، زیرا در این شورا لوایح بررسی و مستقیم به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

مسائل حکیمانه بررسی شود

حجت الاسلام گرجی، کارشناس مذهبی نیز در این همایش اظهار کرد: شوراها باید مسائل را حکیمانه بررسی و تصمیمات خود را به دستگاه‌های اجرایی منتقل کنند؛ طبق سخنان معصومی هر ملتی که به سمت مشورت آمد، رشد می‌کند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهرستان گفت: از توانمندی و امکانات همه بخش‌ها برای پیشرفت جامعه استفاده کنید، زمانی که با یکدیگر تعامل و هم‌فکری داشته باشید، به طور حتم موفق می‌شوید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اعضای شوراها باید کارشناسی برای مشورت در کنار خود داشته باشند، تصریح کرد: البته با بخیل، ترسو، جاهل نباید مشورت کرد، بسیاری از موارد اصول دین نیست که از تغییر آن بترسیم، بنابراین در صورت لزوم باید آن را تغییر داد.

وی با بیان اینکه در موضوع زنان صاحب نظر می‌خواهیم، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای زنان همچون ایجاد باغ بانوان و فرصت تفریحی و گردش‌های شهری و روستایی انجام شده است اما باید این اقدامات افزایش پیدا کند.

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در این نشست اظهار کرد: امروز چند مهمان از وزارت نیرو داشتم که درباره آبیاری کشت پاییزه صحبت و گفت و گو شد.
وی ادامه داد: با شورای بخش مرکزی به صورت دائم ارتباط داریم و در دفتر بنده همیشه به روی آنها همیشه باز بوده است.

فرماندار اصفهان از دیدار خود با اعضای شورای قهجاورستان سخن گفت و تصریح کرد: ظرف یک ماه و نیم آینده سفر به دهستان‌ها را آغاز می‌کنیم و با شوراهای آن دیدار خواهیم کرد.

کد خبر 659059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.