ظرفیت‌های کشاورزی لردگان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ظرفیت کشاورزی در شهرستان لردگان باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدها نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به گرانی زمین و مسکن در شهر لردگان اظهار کرد: به دلیل گرانی بیش از حد مسکن در شهر لردگان به دلیل کمبود ساخت‌وساز و نبود نظارت گاهی زمین‌های تفکیک نشده با قیمت بالا به فروش می‌رسد که نیاز به نظارت دارند.

وی افزود: شهرستان لردگان دارای بیشترین روستا در استان است و اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، جمعیت روستاها با کاهش مواجه می‌شود که این خود مشکلات بسیاری دربردارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: روستای سیداحمد باید جابه‌جا شود که تأمین اعتبار نشده است، لذا انتظار می‌رود مساعدت‌های لازم در این جهت صورت گیرد.

وی گفت: به‌تازگی برای صدور پروانه ساخت نیاز به تنظیم سند است که پس از آن، پروانه ساخت صادر شود، این روند طولانی و زمان‌بر مردم را به کار غیر قانونی سوق می‌دهد که باید این مسئله حل شود.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود، البته به‌منظور پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آنها نیاز به همکاری بیشتر میان شوراهای استان و مجمع نمایندگان داریم.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی در کنار بحث‌های عمرانی جزئی باید وارد مباحث کلی از جمله ایجاد محیط‌های نشاط‌آور شهری، پیاده‌محور کردن و ایجاد زیست‌شبانه در شهرها، تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر، تدوین برنامه پنج‌ساله شهر، ایجاد معبر فرهنگی برای ورود توریست، ایجاد درآمد پایدار و ارزش افزوده در شهر و جذب سرمایه‌گذار برای خروج از بن‌بست شهرها شوند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای اشتغال‌زایی اظهار کرد: ظرفیت کشاورزی در شهرستان لردگان باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و کشاورزی در آن به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدها نیز افزایش یابد.

کد خبر 659051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.