دستاورد سفر آیت‌الله رئیسی به دمشق / تقویت جبهه مقاومت بیخ گوش اسرائیل

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار اصفهان در مجلس گفت: تقویت بنیه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌ها همچنین محکوم کردن جنایاتی که در منطقه توسط آمریکا، اسرائیل و مزدوران آنان در منطقه شاهد هستیم، از دیگر پیام‌های سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه است.

حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ارتباط بیشتر ایران با سوریه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و دینی را از جمله راهبردهای این سفر برشمرد و اظهار کرد: رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر با محکوم کردن عملیات‌های صهیونیستی و آمریکایی خواستار آن شد که پایگاه‌ها و جاسوسخانه‌های این رژیم جمع شود؛ این محکومیت بسیار بجا و قاطعانه بود.

وی افزود: تقویت بنیه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌ها همچنین محکوم کردن جنایاتی که در منطقه توسط آمریکا، اسرائیل و مزدوران آنان در منطقه شاهد هستیم، از دیگر پیام‌های این سفر عزتمندانه است.

عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش برای اعزام ۵۰ هزار نفر زائر برای زیارت حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه، بنت الحسین و حضور در صحنه بازسازی سوریه در ابعاد مختلف نیز اهمیت زیادی داشت، چرا که سوری‌ها می‌توانند از ایران اسلامی الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین گزینه مؤثر در بخش قراردادهای اقتصادی خط ریلی است که باید به بندر لاذقیه سوریه و دریای مدیترانه منتهی شود. این خط ریلی خلیج فارس و دریای عمان را به دریای مدیترانه متصل می‌کند و موقعیت استراتژیک و راهبردی برای دو کشور و منطقه ایجاد خواهد کرد.

دستاورد سفر آیت الله رئیسی به دمشق/ تقویت جبهه مقاومت بیخ گوش اسرائیل

حجت‌لاسلام سالک با تاکید بر اینکه حضور آیت‌الله رئیسی در بین مردم و اقشار مختلف بسیار تأثیرگذار بود، اظهار کرد: هیچ رئیس‌جمهوری در دنیا نمی‌تواند این کارها را آن هم بیخ گوش اسرائیل و جنایتکارانی که به هیچ‌کس حتی کودکان و زنان بی‌پناه رحم نمی‌کنند، انجام دهد.

وی ادامه داد: تقویت بشار اسد، دیگر محور مهم این سفر بود، چرا که همه کشورهای اروپایی و دیگران گمان می‌کردند اسد سقوط خواهد کرد اما او به پشتوانه ملت سوریه و جبهه مقاومت ایستاد و ایستادگی کرد. حمایت جمهوری اسلامی از حاکمیت سوریه نقش مهمی در خاورمیانه و جهان خواهد داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: قاطعیت و صراحت لهجه آیت‌الله رئیسی در برابر رژیم غاصب اسرائیل، هشدار تندی به آمریکایی‌ها بود. رئیس‌جمهور کشورمان به صراحت گفت که آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند و سپس تاکید کرد بیگانگان جایی در منطقه ندارند.

وی با یادآوری اینکه در دوره نمایندگی خود در مجلس، مسئول گروه پارلمانی با سوریه در مجلس بوده و با نخست‌وزیر و سران سوریه جلساتی داشته است، اظهار کرد: آن زمان سوری‌ها درخواست داشتند که حسن روحانی برای حتی یک نصف روز به دمشق بیاید و برگردد. ما این تقاضا را به اسحاق جهانگیری هم منتقل کردیم اما آن‌ها نپذیرفتند، چرا که این مسائل را قبول نداشتند.

حجت‌الاسلام سالک‌کاشانی با بیان اینکه دولت سابق با اقدامات نسنجیده بسیاری از فرصت‌ها را از دست داد، تصریح کرد: ولادیمیر پوتین پس از شکست داعش به دمشق رفت و با اسد جلسه گذاشت و ۹۰ قرارداد اقتصادی وضع کرد که بخشی از آن مربوط به بندر مهم لاذقیه است.

وی گفت: اهمیت ندادن دولت سابق به این علت بود که آن‌ها دل در گرو غربی‌ها داشتند و این تفکر زیان‌های جبران‌ناپذیری به ما وارد کرد. امیدواریم تمام این کاستی‌ها، کم‌کاری‌ها و بدعمل کردن‌های گذشته، با سفر رئیس‌جمهور فعلی به سوریه جبران شده باشد و دستاوردهای آن به‌زودی به ثمر نشیند.

کد خبر 659035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.