آمریکایی‌ها اقدامات تحریک‌آمیزی را در شمال شرق سوریه انجام می‌دهند

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع این کشور در سخنانی از اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان آمریکا در مناطق شمال‌شرق سوریه انتقاد کرد.

به گزارش ایمنا، اولیگ گورینوف با انتقاد از رفتار آمریکایی‌ها در مناطق شمال‌شرق سوریه اظهار کرد: آنها و ائتلاف بین‌المللی پروتکل‌ها را نقض می‌کنند و دست به اقدامات تحریک‌آمیز در شمال شرق سوریه می‌زنند.

وی افزود: این اقدامات از طریق برخی گشت‌زنی‌ها در استان حس‌که، صورت می‌گیرد.

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در ادامه تأکید کرد که این اقدامات تأثیرات منفی را بر اوضاع در این منطقه خواهد گذاشت.

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حملات و اقدامات تحریک‌آمیز گروه تروریستی موسوم به «جبهه‌النصره» و گروه تروریستی موسوم به «حزب ترکستان اسلامی» در مناطق کاهش تنش در استان ادلب گفت: این گروه‌ها توافق مربوط به منطقه کاهش تنش را نقض می‌کنند و حملات هوایی و زمینی را در این منطقه انجام می‌دهند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب، استانی در شمال‌غربی سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه‌النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد تا بدون خون‌ریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 651642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.