کارگران ستون فقرات تولید هستند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: رهبر انقلاب فرمودند، تولید، ستون فقرات کشور است و کارگران ستون فقرات تولید هستند و در صورتی که ستون فقرات دچار آسیب شود، تولید و سپس کشور درگیر آسیب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار جواد استکی امروز _پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در یادواره ۹۵۴ شهید کارگر شهرستان اصفهان اظهار کرد: یاد و خاطره بیش از ۱۲۳ هزار شهید استان اصفهان، ۱۴ هزار شهید قشر کارگری کشور، ۹۵۴ شهید شهرستان اصفهان، شهید شاخص کارگری شهید کاظم‌زاده، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی، شهید شهرکی و همسر ایشان و شهید غیرت در سبزوار را گرامی می‌داریم.

وی افزود: قافله شهدا همچنان ادامه دارد؛ چراکه عاشورا و کربلا فرهنگ کشور است، درِ شهادت همیشه باز است و نعمت و رحمت محسوب می‌شود. امیدواریم یاد شهدا با یادواره‌های برگزار شده زنده نگه داشته شود؛ چراکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کم از شهادت نیست.

فرمانده ارشد قرارگاه منطقه سیدالشهداء (ع) با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس پس از ۲۳ روز در تاریخ سوم خردادماه به پایان رسید، تصریح کرد: نقطه عطف دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر بود که ۴۰ روز مقاومت کرد. بیشتر نیروها در این مدت به شهادت رسیدند و با سلاح‌های ابتدایی و اندک به دفاع پرداختند. عراقی‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا خرمشهر را محاصره کنند، اما ۵۰۰ نفر در خرمشهر با کمترین تجهیزات افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: محاصره خرمشهر یک روزه فروریخت در صورتی که عراقی‌ها ۳۰ هزار نیرو با تجهیزات، پشتیبانی، موشک و ذخیره‌های سه ساله مهمات در خرمشهر داشتند. از تعداد نیروهای عراقی حاضر در خرمشهر، حدود ۲۰ هزار نفر تسلیم، کشته یا در اروند خفه شدند. مقاومت دلاورانه ملت ما در خرمشهر، بر اثر رهبری امام، معنویت نیروها، انگیزه الهی و توکل بر خدا بود. در بازپس‌گیری خرمشهر نیز همین عوامل دخالت داشت و در نهایت، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سردار استکی گفت: با عنایت خداوند، با همان تعداد نیروهای اندک، چنان ترسی در دل نیروهای دشمن ایجاد شد که توان مقاومت نداشتند و یاد می‌کنیم از شهدای عملیات بیت‌المقدس و افرادی که مایه افتخار این استان بودند و وارد خرمشهر شدند. تمام هرچه که داریم از شهدا است و امیدواریم وظیفه خود را در قبال خانواده شهدا و ایثارگران انجام دهیم.

وی اضافه کرد: به گفته شهید مطهری، علم، طبیعت و ایمان، انسان‌ها را می‌سازد و اگر شهدا و رزمندگانی داشتیم به علت اعتقاد و باور قلبی و عملی آن‌ها به خداوند بوده است. شهدا و رزمندگان با تمام وجود جان خود را فدا کردند. شهید مطهری نیز یکی از بنیان‌گذاران انقلاب اسلامی و به روایت حضرت امام (ره)، پاره تن ایشان بود.

فرمانده ارشد قرارگاه منطقه سیدالشهداء (ع) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند"تولید، ستون فقرات کشور است و کارگران ستون فقرات تولید هستند و در صورتی که ستون فقرات دچار آسیب شود، تولید و سپس کشور درگیر آسیب خواهد شد." کارگر مایه پیشرفت، توسعه و سعادت کشور است و امیدواریم سردمداران حکومت و نهادهای متعدد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، هر آنچه که برای کارگران نیاز است را فراهم کنند.

وی افزود: افراد اختلاس‌گران و واسطه‌ها، از نظر فرهنگی مانع پیشرفت کشور شده‌اند و بیشتر مشکلات موجود به علت حضور و فعالیت آنها است. کارگران باید به خود افتخار کنند؛ شهید سلیمانی نیز فعالیت خود را از کارگری آغاز کرد. تمام افرادی که در مسیر خدمت به خلق خداوند قدم برمی‌دارند، در هر لباسی که باشند کارگر محسوب می‌شوند.

کد خبر 659023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.