تکمیل بزرگترین مرکز نگهداری از ایتام خاورمیانه تا سال ۱۴۰۴

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه عزمی جدی برای رفع مشکلات شهروندان شهر جدید صدرا با اوقاف وجود دارد، گفت: بزرگترین مرکز آموزشی و نگهداری از ایتام در خاورمیانه تا سال ۱۴۰۴ در این شهر جدید تکمیل شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ و در حال احداث پرورشگاه موقوفه زالی در شهر جدید صدرا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سفر به استان فارس و بوشهر از پروژه‌های مولدسازی شهر جم و بوشهر نیز بازدید کرده است، اظهار کرد: امروز از تعدادی از پروژه‌های عمرانی موقوفه‌های در حال احداث استان فارس نیز بازدید صورت گرفت و در منطقه کازرون از زنجیره تولیدی بازدید شد و چند محصول کشاورزی در این محل کاشت شده است.

وی ادامه داد: اوقاف در سطح کشور به‌دنبال ایجاد و تقویت زنجیره‌های زراعی و تولید مواد غذایی برای مردم با هدف کمک به تأمین امنیت غذایی جامعه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به بازدید از پروژه بزرگ و در حال احداث پرورشگاه موقوفه زالی در شهر جدید صدرا گفت: این یتیم خانه بزرگ با هدف ایجاد مرکز آموزش و پرورش برای ایتام پایه تحصیلی اول ابتدایی تا نهم متوسطه تأسیس خواهد شد که تلاش داریم مجوز نگهداری و آموزش ایتام تا پایان مقطع دیپلم در این مرکز صادر شود.

وی با بیان اینکه در ساخت این مجموعه از تجهیزات مدرن استفاده خواهد شد، افزود: ملزومات سخت افزاری و کالبدی در این محل تأمین خواهد شد.

خاموشی ادامه داد: پرورشگاه موقوفه زالی شهر جدید صدرا یکی از مجموعه‌های آموزشی و نگهداری ایتام بی سرپرست و یا کودکان بدسرپرست است و اکنون ۶۰ موقوفه از این دست در سطح کشور وجود دارد که همه این طرح‌ها در حال بهینه سازی و یا تأسیس است و قطعاً جامعه‌ای که به یتیم رسیدگی کند خیر خواهد دید.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پرورشگاه موقوفه زالی با بیش از ۵۰۰ نفر ظرفیت از سال ۱۴۰۰ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ این طرح عمرانی تکمیل و افتتاح شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این مجموعه از ۱۳ بلوک ساختمانی تشکیل شده، گفت: این مجموعه از بیش از سه هزار متر ساختمان اداری، سه هزار متر مربع مجموعه ورزشی، چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع پارکینگ، یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع سالن همایش، ۶ هزار مترمربع فضای آموزشی، مسجد و غیره تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پرورشگاه و محیط آموزشی و فرهنگی صدرا تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: مرکز مدیا و رسانه و مرکز بازی به این پروژه افزوده خواهد شد.

خاموشی اظهار داشت: پیش بینی اولیه اعتبار مورد نیاز این پروژه یک‌هزار میلیارد تومان بوده است که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این مجموعه هزینه شده است.

کد خبر 658896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.