پیش‌بینی تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در اصفهان / هوا سردتر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای تا روز یکشنبه اوایل هفته آینده در بعضی مناطق استان، گفت: سرعت وزش باد در مناطق شرقی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آینده، آسمان در بیشتر مناطق استان صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این مدت پدیده غالب وزش باد نسبتاً شدید و احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وضعیت وقوع تندباد لحظه‌ای امروز در نیمه غربی و فردا در بیشتر مناطق استان با وزش باد شدید، افزود: در روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، مناطق غرب، شمال و مرکز استان درگیر وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی تصریح کرد: در این مدت سرعت وزش باد در مناطق شرقی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید.

با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیرصفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 658840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.