تلاش داریم فاصله حمل‌ونقل کشورمان با فناوری‌های روز دنیا را کاهش دهیم

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای شهرهای ایران گفت: با برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان به دنبال آن هستیم تا فاصله میان حمل‌ونقل کشورمان با فناوری‌های روز دنیا را کاهش دهیم، از طرفی حمایت‌های قانونی دولت و پرداخت مطالبات سنواتی شهرداری‌ها از روش‌هایی همچون تهاتر می‌تواند کمک کننده باشد.

احسان متولیان در حاشیه برگزاری نخستین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز با عقب‌افتادگی شدید در حوزه حمل‌ونقل کلانشهرها مواجه هستیم و مدیریت جدید شهری که طی ۲۰ ماه اخیر فعالیت در این حوزه را بر عهده دارد با فقر شدیدی در حوزه حمل‌ونقل مواجه است.

وی افزود: اقداماتی در گذشته در این حوزه انجام شده بود، اما از چهار سال قبل هیچ حمایتی انجام نشد و درصد زیادی از سرمایه‌های شهرداری‌ها در حوزه حمل‌ونقل مستهلک شد.

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای شهرهای ایران خاطرنشان کرد: زمان شیوع کرونا مردم از وسایل حمل‌ونقل شخصی استفاده می‌کردند، اما با عبور از شرایط کرونا شهروندان مجدد به سمت حمل‌ونقل عمومی روی آورده‌اند که منجر شده در این حوزه با یک خلأ عمده مواجه باشیم.

متولیان تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل، این منابع تنها برای نگهداشت شهر کفایت می‌کند؛ بنابراین به منظور ارتقای سیستم حمل‌ونقل، شهرداری‌ها نیازمند حمایت هستند، اما دولت نیز منابع محدودی دارد و نمی‌تواند کمک چندانی به شهرداری‌ها کند.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲، موضوعاتی همچون بخشودگی جرایم ماده ۱۰۰ آمده است که محل درآمد آن باید تنها در حوزه توسعه حمل‌ونقل مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای شهرهای ایران اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان به دنبال آن هستیم تا فاصله میان حمل‌ونقل کشورمان با فناوری‌های روز دنیا را کاهش دهیم، از طرفی حمایت‌های قانونی دولت و پرداخت مطالبات سنواتی شهرداری‌ها از روش‌هایی همچون تهاتر می‌تواند کمک کننده باشد.

متولیان گفت: به مردم قول می‌دهیم شهرداری‌های کشور به حمل‌ونقل پاک ورود کنند و تا پایان سال پیشرفت‌هایی را این حوزه گزارش خواهیم کرد.

وی افزود: با همکاری کمیسیون صنایع، معادن و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع خلاءهای قانونی در حوزه حمل‌ونقل هستیم تا امتیازات ویژه‌ای برای استفاده از ماشین‌آلات، اتوبوس، موتورسیکلت و خودروهای برقی ایجاد شود.

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با استفاده از حمل‌ونقل پاک علاوه بر رفع معضل آلودگی هوا می‌توان ناترازی حوزه انرژی کشور را تا ۲۰ درصد کاهش داد، البته این موضوع نیازمند عزم جدی دولت و مجلس است.

کد خبر 658839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.