آسیب به ۴۵۰۰ اصله درخت در مشهد در پی سرمای کم‌سابقه

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از آسیب‌دیدگی حدود ۴۵۰۰ اصله از درختان و گونه‌های گیاهی شهر بر اثر سرمای کم سابقه زمستان سال گذشته در این کلانشهر خبر داد.

سیدعلی اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زمستان سال گذشته به دلیل سردی کم سابقه هوا و یخبندان گسترده و طولانی مدت بعضی درختان و گونه‌های گیاهی در شهر مشهد دچار تنش‌های محیطی شد که در بعضی موارد این تنش‌ها به آسیب‌دیدگی یا خشک شدگی گیاهان منجر شد.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که این سرمای کم سابقه به بالغ بر ۴۵۰۰ اصله از گونه‌های گیاهی و درختان آسیب وارد کرده و با وجود انجام تیمارهای لازم به بخشی از سطوح فضای سبز آسیب جدی وارد شده است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: قبل از آغاز سرما و بنا بر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اقدامات گسترده‌ای به منظور کاهش اثرات سرما قبل از آغاز سرما، حین کاهش دما و در بازه زمانی سه ماهه پس از بروز سرمازدگی در راستای حفظ درختان سطح شهر انجام شده است.

انتظام اضافه کرد: با هدف بازگشت بسیاری از این درختان، گونه‌های سرمازده از سطح شهر جمع‌آوری نشد تا پس از انجام همه اقدامات نگهداری و اطمینان از بازنگشتن حیات به این درختان کار جمع‌آوری درختان سرمازده در سطح شهر انجام شود.

وی گفت: این اقدامات سبب شد حجم عمده‌ای از گونه‌های گیاهی و درختان آسیب دیده احیا شوند و عملیات تقویت و مراقبت از آنها در فصل بهار و تابستان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 658836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.