۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
افتتاح ۵ طرح عمران شهری در خمین

شهردار خمین گفت: همزمان با هفته شوراها، پنج طرح عمرانی با صرف ۲۵۰ میلیارد ریال در این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید احمد امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاح پارک فیروزآباد و کلنگ‌زنی تعدادی از پروژه‌های شهرداری خمین اظهار کرد: همزمان با هفته شوراها پنج طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی بعضی پروژه‌ها آغاز شد.

وی افزود: بهره‌برداری از پارک فیروزآباد، روکش آسفالت خیابان‌های بلوار معلم، بلوار صدوقی، خیابان جهاد و پل شهید باکری، شهید شیخی و نیایش، کشتارگاه دام، زیپ‌لاین منطقه تفریحی بوجه و المان سنگ‌نگاره‌های تیمره امروز در خمین به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی احداث پارک الغدیر، مرکز مهر والدین و پارک بانوان این شهر آغاز می‌شود.

شهردار خمین با بیان اینکه فیروزآباد از مناطق کمتربرخوردار شهر است، خاطرنشان کرد: توسعه پارک و فضای سبز عمومی از مطالبات مردم این محله بود که شهرداری با سیاست شورای اسلامی شهر اقدام به تملک زمین در این محله کرد.

احمدی اضافه کرد: بهمن‌ماه سال گذشته عملیات احداث پارک آغاز شد و در حال حاضر با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال که شامل زمین بازی کودکان، فضای سبز و ست ورزش صبحگاهی است، افتتاح شد.

شورای اسلامی شهر بر توجه به مناطق کم‌برخوردار تاکید دارد

در ادامه محمد بیات، رئیس شورای اسلامی شهر خمین تاکید کرد: شورای اسلامی شهر بر توجه به مناطق کم برخوردار تاکید دارد و احداث دو پارک محله‌ای دیگر در بودجه امسال شهرداری پیش‌بینی شده و پارک منطقه فیروزآباد خمین با مساحت ۳۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین ادامه داد: خط کشتارگاه دام شهرداری به منظور حفظ سلامت مواد غذایی شهروندان با ۴۰ میلیارد ریال هزینه بهسازی شد.

بیات با بیان اینکه عملیات اجرایی پارک بانوان و پارک الغدیر از دیگر طرح‌های شهرداری خمین است، تصریح کرد: به منظور کاهش بار ترافیکی از میدان مدرس تا میدان انقلاب شهر خمین، احداث میدان حاج احمدآقا مقابل بیت تاریخی امام خمینی (ره) در دستور کار شهرداری است.

وی افزود: ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این میدان در بودجه امسال شهرداری خمین پیش‌بینی شده است.

حمید کمانکش، فرماندار خمین نیز اظهار کرد: توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای رویکرد دولت سیزدهم است و مسئولان این شهرستان نیز این مهم را در دستور کار دارند، در حکمرانی اسلامی مناطق حاشیه‌ای نباید وجود داشته باشد و تمام شهروندان باید به‌طور برابر از امکانات و تجهیزات بهره‌مند شوند.

فرماندار خمین با اشاره به احداث پارک در یکی از مناطق کم‌برخوردار شهر، افزود: احداث این پارک مصداقی از عدالت اجتماعی است و انتظار می‌رود این روند از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری خمین ادامه پیدا کند.

کمانکش گفت: تجهیزات و امکانات این پارک متعلق به بیت‌المال است و شهروندان باید برای حفظ این امانت تلاش کنند.

کد خبر 658829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.