جزئیات حمایت بیمه سلامت از بیماری‌های خاص

در حوزه بیمه همگانی سلامت با کمک مجلس و اختصاص شش هزار میلیارد تومان، شش میلیون نفر از سه دهک نخست به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. در طول شش ماه گذشته بیماران سرطانی، دیابتی و ام‌اس به‌طور کلی بیشترین هزینه را در صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اجرای برنامه پزشکی خانواده که در برخی کشورهای دیگر اجرا شده است؛ باید برخی فرایندها برای بومی‌سازی و با توجه به شرایط، امکانات و اقتضائات کشور در این زمینه اجرایی شود.

وی افزود: از دو تا سه ماه قبل، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای اجرای برنامه سلامت خانواده فراهم شده و با تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، از ابتدا تا انتهای زنجیره ارجاع الکترونیک، قابل مشاهده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حوزه بیمه همگانی سلامت با کمک مجلس و اختصاص شش هزار میلیارد تومان اقدام گسترده‌ای رقم خورد و شش میلیون نفر از سه دهک نخست به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اما هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که رفع آن نیازمند تصویب قانون پایدار برای بیمه همگانی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم برنامه سلامت خانواده است.

۳ بیماری پر هزینه صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

امیرحسین حبیبیان، مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت نیز در خصوص آخرین وضعیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: از آبان‌ماه گذشته تاکنون، بیش از ۷۴۷ هزار نفر بیمه‌شده خاص و صعب‌العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران شناسایی شده است که حدود ۶۰ درصد این بیمه‌شدگان زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۹ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران بارگذاری و تعریف شده است، افزود: این بیماران می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند و در این میان بیماران «موکوپلی ساکاریدوز» جزو پرهزینه‌ترین بیماران بر اساس نسخه‌های سرپایی دارو هستند و از این نوع بیماری تاکنون ۲۳۸ نفر در سامانه ثبت شده‌اند.

مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت، اضافه کرد: طی این شش‌ماه این بیماران ۱۲۹ بار مراجعه برای نسخ سرپایی داشتند که نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان هزینه به خود اختصاص دادند. در طول شش ماه گذشته بیماران سرطانی، دیابتی و ام اس به طور کلی بیشترین هزینه را در این صندوق به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 658800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.