لزوم ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی سامان

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود گفت: این موضوع یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان و ابطال این اسناد از خواسته‌های بحق و قانونی مردم آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرستان سامان برخلاف مساحت کوچکی که دارد با مشکلاتی در زمینه حریم رودخانه زاینده‌رود مواجه است.

وی افزود: باید در راستای تأمین مسکن روستایی اقدامات لازم صورت گیرد و در صورت نیاز، زمینی به طرح‌های هادی، الحاق تا این مشکل در روستاها رفع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مشکلی که شهرستان سامان به‌ویژه در شهر هوره وجود دارد، این است که برای بخشی از زمین‌ها قرعه‌کشی انجام شده اما هنوز این زمین‌ها به مردم واگذار نشده است.

وی ادامه داد: اعتراض مردم این است که وقتی بنیاد مسکن، زمین‌های دولتی را با این قیمت واگذار کرده است، به‌طورقطع اراضی شخصی چندین برابر این قیمت‌ها رشد می‌کند و منجر به گرانی مسکن و به‌دنبال آن مهاجرت جوانان از روستا به شهر می‌شود.

چهلگردی با بیان اینکه زمینی بین سه‌راهی هتل و پل جلوان وجود دارد که قرار است بنیاد مسکن به هلال احمر واگذار کند، گفت: در حال حاضر یکی از خیران که پیگیر آغاز ساخت‌وساز ساختمان امداد و نجات هلال احمر بوده که با توجه به موانع فراوان دلسرد شده و نیازمند همکاری متولیان است تا فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به استقرار اداره راه در شهرستان سامان تاکید کرد: با این اقدام می‌توان مشکلات مردم را زودتر رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد استان چهارمحال‌وبختیاری را در زمینه تولید بادام برای سال آینده نمی‌توان قضاوت کرد و با توجه به شرایط آب‌وهوایی آن، این عملکرد به‌طورقطع بسیار پایین‌تر است.

چهلگردی دلیل اصلی مهاجرت صادرکنندگان به نجف‌آباد را عملیاتی‌نشدن تعهدات ارزی از سال ۸۹ به بعد دانست و گفت: باید مسئولان امر شرایط را به‌گونه‌ای مهیا کنند که دست دلالان بیگانه قطع و نتیجه و سود مثبت متوجه باغداران شهرستان سامان شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی این استان باید موضوع شهرک بادام و انجمن آن را جدی‌تر دنبال کند و تخصصی‌تر برای احیای آن گام بردارد، تصریح کرد: باید تولید مزارع بادام میانگین‌گیری و به‌صورت دقیق برآورد شود که برای اجرای این مهم اهتمام متولیان آن ضروری است.

وی ادامه داد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده، یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان سامان است که رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی این شهرستان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است و پیگیری توسط متولیان در این مورد درخواست می‌شود.

کد خبر 658799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.