توجه به مسائل فرهنگی در پایانه‌های مسافربری اصفهان/ لزوم استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: پایانه‌های مسافربری مبادی ورودی تعداد زیادی از مسافران به شهر اصفهان است با توجه به این مهم، اقدامات مهم فرهنگی از جمله عرضه صنایع دستی و ارائه خدمات آنلاین اصفهان‌شناسی در پایانه‌های اصفهان اجرا شده است.

ابوالفضل توکلی در حاشیه برگزاری نخستین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین‌بار در اصفهان دانش‌بنیان‌ها به حوزه حمل‌ونقل ورود کرده‌اند. در زمینه خدمات سفرهای برون‌شهری امروز در استان اصفهان با معضل تعداد اتوبوس مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اتوبوس برون‌شهری کشور متعلق به اصفهانی‌هاست. علاوه بر اینکه قیمت اتوبوس افزایش قابل توجهی داشته است، با محدودیت‌های واردات نیز مواجه هستیم، افزود: در این نمایشگاه شاهد تولید اتوبوس‌های برقی توسط شرکت اصفهانی دانش‌بنیان هستیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: کمبود بلیت در ایام پیک سفرها از جمله معضلات این حوزه است که ناشی از کمبود تعداد اتوبوس‌ها و همچنین خروج رانندگان از حوزه حمل‌ونقل مسافر و ورود آن‌ها به حمل‌ونقل بار است که اگر این حوزه حمایت نشود با مشکلات متعددی مواجه می‌شویم.

توکلی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان مسائل حوزه تولید اتوبوس را رفع کرد، اضافه کرد: در کنار ارائه خدمات به شهروندان، لازم است به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توجه ویژه داشته باشیم؛ در حال حاضر این شرکت‌ها نشان داده‌اند که در تولید خودرو می‌توانند نیازهای کشور را رفع کنند، البته حمایت از سرمایه‌های علمی در حوزه تولید نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها می‌توان برای تأمین و تولید اتوبوس از تولیدات خارج از کشور بی‌نیاز شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه‌های نگهداری و تعمیرات اتوبوس‌های برون‌شهری گفت: بخش خصوصی در این حوزه متضرر شده است که برای سرویس‌دهی بهتر نیازمند حمایت و توجه ویژه دولت به این حوزه هستیم.

توکلی با اشاره به محل قرارگیری پایانه‌های مسافربری اصفهان تصریح کرد: در دهه ۶۰ که طراحی و جانمایی این واحدها انجام شد شهر به این اندازه توسعه نیافته بود و در حال حاضر اگر قرار باشد پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر انتقال یابد باید امکانات و دسترسی به حمل‌ونقل عمومی فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در زمینه فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: پایانه‌های مسافربری مبادی ورودی تعداد زیادی از مسافران به شهر اصفهان است با توجه به این مهم، اقدامات مهم فرهنگی از جمله عرضه صنایع دستی و ارائه خدمات آنلاین اصفهان‌شناسی در پایانه‌های اصفهان اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: شهردار اصفهان نیز یکی از سیاست‌های کلان پایانه‌های مسافربری را اقدامات فرهنگی عنوان کرده است که در این راستا تلاش می‌کنیم خدمات خوبی ارائه کنیم.

کد خبر 658794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.