حوزه حمل‌ونقل تک بعدی نیست

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با افزایش وسایل حمل‌ونقل در داخل شهرها و افزایش جمعیت، حوزه حمل و نقل دیگر یک بعدی نیست و مؤلفه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی متفاوت و حتی حوزه فرهنگی در این حوزه تأثیر گذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا صفوی امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در آیین آغاز به کار نخستین رویداد فناورانه حمل و نقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان چهل‌ستون علم و فناوری است و جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های مهم این دانشگاه، فعالیت دانشکده مهندسی حمل و نقل است؛ در حالی که تنها پنج دانشگاه در کشور این ظرفیت را دارند. پژوهشگاه حمل و نقل نیز با تمرکز بر این حوزه فعالیت می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه موضوع حمل‌ونقل در مسیر رو به رشد و پیچیده‌تر شدن است، افزود: با توسعه شهری با مسائل مختلفی که مهم‌ترین آن ترافیک است، روبرو هستیم. با افزایش وسایل حمل‌ونقل در داخل شهرها و افزایش جمعیت، حوزه حمل و نقل دیگر یک بعدی نیست و مؤلفه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی متفاوت و حتی حوزه فرهنگی در این حوزه تأثیر گذارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در حوزه نظم بخشی ترافیک فعالیت می‌کنند، نقش مهمی دارند، اظهار امیدواری کرد: طی دو روز برگزاری این رویداد تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم و بستر همکاری بیشتر از گذشته با اثربخشی بهتر برای رفع معضل ترافیک با دانشگاه ایجاد شود.

کد خبر 658709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.