برگزاری شصت‌وهفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلان‌شهرها در شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شصت‌وهفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در روزهای بیستم و بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای کلان شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: این نشست که به ریاست «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود، نقش مشورتی و همراهی شوراهای اسلامی در کلان‌شهرها و استان‌ها خواهد داشت.

وی افزود: مجمع مشورتی مذکور نقش مؤثر و فرصت مناسبی به‌منظور بهره مندی از راهکارهای نوین در شناسایی و رفع چالش‌های مدیریت شهری و مباحث مهم شهری در سطح کشور خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برگزاری این نشست و مجمع علاوه بر موارد مذکور باعث انسجام و همبستگی بین شوراهای مراکز استان‌ها و زمینه ساز مناسبی برای تبادل تجربیات است، همچنین ارائه راهکارهای نو به‌منظور از میان برداشتن چالش‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود که راهکارهای عملیاتی به دولت و مجلس همراه ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیسیون‌های چهارگانه، بررسی و طرح پیشنهاد اصلاح بعضی قوانین و مقررات مربوط به مدیریت یکپارچه شهری، و گزارش اعضا از معضلات و مسائل شهرهای مراکز استان و مطرح‌شدن عناوین جلسات کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه و بررسی موضوعات به‌عنوان دستور جلسه اصلی این مجمع مشورتی در تحقق اهداف خواهد بود.

طاهری اضافه کرد: مباحث مختلفی در پیگیری مصوبات قبلی این مجمع مطرح و مورد تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت و اعضای حاضر با برگزاری انتخابات و تشکیل چهار کمیسیون تخصصی، شامل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون حقوقی و کمیسیون عمران به موضوعات مهم و کلان مربوط به مناطق مختلف کشور می‌پردازند و با هم فکری و هم اندیشی با وحدت رویه برای رسیدن نیل به اهداف کلان شهری قدم خواهند برداشت

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند و بی‌شک برگزاری اینگونه اجلاس ها و نتایج آن منتهی به ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم کشور می‌شود.

کد خبر 658681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.