هراس استکبار از تعمیق روابط ایران و سوریه

رسانه‌های رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق را نگران‌کننده دانستند و دوران جدید ایران در خاورمیانه را ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز گذشته در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی راهی سوریه شد تا به نخستین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود که پس از سال ۲۰۱۱ به این کشور جنگ‌زده سفر می‌کند. محمود احمدی‌نژاد، آخرین رئیس‌جمهور ایران اسلامی بود که اسفندماه سال ۱۳۸۸ به کشور سوریه سفر کرد. آن زمان، سال آرامش سوریه همچنین آرامش ایران پس از گذر از فتنه نفوذی آمریکایی سال ۸۸ بود.

حالا ۱۳ سال از آن زمان گذشته و سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت رفته است؛ سفری که بعد از یک دوره رنج، کشتار، سختی، ترور، غارت و نابسامانی به این کشور اتفاق افتاده و باز هم یکی از سران سرآمد جبهه مقاومت به نزدیکی سرزمین‌های اشتغالی رفته است. سفری که اولین ترکش آن به رژیم منفور صهیونیستی اصابت خواهد کرد و باز هم آشفتگی را به اردوگاه عنکبوتی آنها خواهد کشاند.

اما نخستین اثر مثبت این سفر، تقویت جبهه مقاومت و ارسال و ابلاغ پیام اقتدار و عزت انقلاب اسلامی است. رئیس‌جمهور پس از یک دوره رکود و سکون دولت سابق در توجه به همسایگان و کم‌توجهی به جبهه مقاومت، می‌رود تا این پیام را روشن‌تر از همیشه به گوش اسرائیلی‌ها برساند و در آشفته بازار سیاسی و اجتماعی این روزهای اسرائیل، عدد شمارش زوال آن را سرعت ببخشد.

مستعمره شیطان این روزها حال و روز خوشی ندارد؛ این را می‌شود از دست و پا زدن‌هایش برای ماندن، دیوارکشی‌ها و البته عربده کشی سران و کارگزاران شیطان‌صفتش، دریافت و فهمید.

آیت‌الله رئیسی، رئیس دولت سیزدهم سه‌شنبه شب پس از عزیمت به دمشق در مصاحبه خود با المیزان تاکید کرد: به ملت‌های عرب می‌گویم که شرایط و نظم در جهان جدید، برخلاف تک‌قطبی [آمریکا] حرکت می‌کند. شرایط جدید به سود مقاومت و به ضرر رژیم صهیونیستی است. تهدیدهای این رژیم هم توخالی است؛ زیرا نمی‌تواند با جوانان مقاومت در فلسطین و منطقه مبارزه کند.

رئیس‌جمهور ایران اسلامی ادامه داد: اگر رژیم صهیونیستی کمترین اقدامی علیه ایران انجام دهد، نخستین اقدام ما به منزله نابودی این رژیم خواهد بود. قدرت امروز ایران در داخل و خارج، بر هیچکس پوشیده نیست. اولین حماقت و اقدام رژیم صهیونیستی، آخرین اقدام آن خواهد بود. این مسئله را در محافل مختلف گفته‌ایم و می‌دانند که جدی هستیم.

آیت‌الله رئیسی همچنین به بیان جنگ جهانی علیه سوریه پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، امید زیادی داشتند که سوریه سقوط کند. ایران، شاید تنها کشوری بود که از نظام سوریه حمایت کرد و در برابر تکفیرها و کشورهایی ایستاد که به دنبال تجزیه [سوریه] بودند. حزب‌الله و ایران از تجزیه سوریه جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها پی بردند که سوریه شکست نخواهد خورد و به همین دلیل، در روابط خود با دمشق بازنگری کردند، افزود: ما از برقراری روابط سوریه با سایر کشورها، استقبال می‌کنیم. روابط ایران و سوریه، راهبردی و مهم است و ادامه خواهد یافت. سفر من به سوریه هم در راستای تحکیم و توسعه این روابط است.

بازتاب اظهارات آیت‌الله رئیسی پیش از سفر به سوریه، حجم نگرانی‌های مقامات و رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی را افزایش داد، رسانه‌های این رژیم غاصب گزارش دادند که سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه «بسیار استثنایی است و باید اسرائیل را نگران کند؛ به ویژه که این اولین سفر از سال ۲۰۱۱، یعنی از آغاز جنگ در سوریه است.»

همچنین شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی گفته است که «رئیسی همانطور که به نظر می‌رسد چهارشنبه وارد دمشق شد و در یک سفر دو روزه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدارهایی داشته است. در شرایطی که این دو از پروتکل‌ها خارج شده‌اند و بازدیدهای میدانی خواهند داشت.»

در ادامه گزارش این شبکه صهیونیست آمده است: ایران می‌خواهد محور ایران-حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را متحد کند و این باعث می‌شود تا برنامه‌ای جدید در خصوص سیاستش در خاورمیانه پیاده کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی در مورد سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق، تهران را متحد کلیدی دمشق توصیف کرد و نوشت: سفر آیت‌الله رئیسی نمایش اتحاد دو کشور است. این سفر بسیار مهم است و توافقاتی که امضا خواهد شد، نماد اتحاد تهران-دمشق و نفوذ منطقه‌ای ایران است.

محوری که متحد شدن آن باز هم صادرکننده یک پیام به مستکبران کودک‌کش است و آن تنگ‌تر شدن حلقه محاصره سگ هار آمریکا در منطقه است.

هر چه این حلقه تنگ‌تر و جبهه مقاومت اسلامی متحدتر و منسجم‌تر شود، زوال رژیم جعلی، سرعت می‌گیرد و می‌رود تا به پایان برسد. هر چند این پایان به این راحتی‌ها نیست و شهادت‌ها و رشادت‌هایی در این مسیر رخ داده، مرز نیل تا فرات رژیم اسرائیل را در محدوده عنکبوتی خود، محدودتر کرده است. امروز اسرائیلی‌ها بیش از هر زمانی نیستی خود را در هستی ایران می‌بینند و هر توطئه و جنایتی را برای جلوگیری از نیست‌تر شدن ایران به کار خواهند بست.

هراس آمریکا از تعمیق روابط ایران و سوریه

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به سوریه، تلاش کرد هراس و نگرانی آمریکا را به سایر کشورها نیز نسبت دهد و گفت: حکومت‌های ایران و سوریه به گسترش روابط خود ادامه می‌دهند و این گسترش روابط باید برای آمریکا و کشورهای منطقه همچنین جهان نگران‌کننده باشد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای کاخ سفید بدون اشاره به اشغالگری‌ها و جنگ‌ها و تحرکات تخریب‌کننده واشنگتن در منطقه غرب آسیا و جهان مدعی شد: حکومت‌های ایران و روسیه به انجام اقدامات مخرب و بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه داده‌اند.

پاتل ادامه داد: آمریکا روابط خود را با حکومت بشار اسد عادی‌سازی نخواهد کرد و از عادی‌سازی روابط سایر کشورها با سوریه نیز حمایت نمی‌کند و این امر را به صراحت به شرکای خود اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 658677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.