لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسان با مدیریت شهری برای آبادانی شهرها

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای عمران و آبادانی شهر و تحقق مطالبات شهروندان باید با شهرداری و شورا همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی، شورا و شهرداری باید در رأس مدیریت یکپارچه شهری و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باشند تا بتوانند وظایف خود در حوزه شهری را به‌نحو احسن اجرا کنند.

وی افزود: شرح وظایف شوراها در قانون اساسی به‌عنوان یک نهاد مردم‌سالار، واضح و جامع پیش‌بینی شده است اما دستگاه‌های خدمات‌رسان برای عمران و آبادانی شهر و تحقق مطالبات شهروندان با پارلمان‌های شهری و شهرداری‌ها همکاری و هم‌افزایی خوبی ندارند و طبق ضوابط خود، تصمیم‌گیری و حرکت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان این شورا علاوه بر شهرداری باید بر امور و اعتبارات سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان نیز نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: مصوبات شورا به جای آنکه به سرعت اجرا شود، چندین هفته طول می‌کشد تا در کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان تأیید شود که این فرایند موجب کندی اجرای بسیاری از مصوبات شورا و طرح‌های عمرانی شهرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای نامناسب قانون شوراها موجب تضعیف جایگاه این نهاد و سردرگمی شهروندان می‌شود، تصریح کرد: اعضای شوراها با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و جایگاه این نهاد از بسیاری دستگاه‌های دولتی به مراتب بالاتر است؛ شهروندان نیز از شوراها نسبت تحقق مطالبات خود انتظارات زیادی دارند، لذا باید در چارچوب قانون اساسی اختیارات پارلمان‌های شهری افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 658666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.