شکست جریان ضد انقلاب در ایجاد  التهابات بین جامعه کارگری

فرماندار شهرستان لنجان گفت: طی روزهای اخیر تمام تلاش‌های جریان ضد انقلاب براین بود که به نام کارخانه ذوب آهن شرایط پر التهابی در حوزه کارگری ایجاد کند که این مهم با مدیریت صحیح مدیرعامل ذوب آهن و و دیگر مسئولین با شکست مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست با مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن با اشاره به هجمه‌های اخیر جریان ضد انقلاب نسبت به جامعه کارگری، اظهار کرد: جریان ضد انقلاب در خیال پوچ خود احساس می‌کرد می‌تواند با ورود به جامعه کارگری موفقیت مد نظر خود را رقم بزند و بار دیگر با ایجاد التهابات در بین این قشر زحمتکش، فضایی پرتنش را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: طی روزهای اخیر تمام تلاش‌های جریان ضد انقلاب براین بود که به نام کارخانه ذوب آهن شرایط پر التهابی در حوزه کارگری ایجاد کند که این مهم با مدیریت صحیح مدیرعامل ذوب آهن و دیگر مسئولین با شکست مواجه شد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز با تغییر مدیریت در شرکت سهامی ذوب آهن شاهد شرایط خوب و آرامی در صنعت ذوب آهن هستیم و امیدواریم شرایط و آرامشی که امروز در این کارخانه تولیدی شکل گرفته مستمر باشد تا در نهایت شاهد اتفاقات امیدبخشی در حوزه رشد تولید باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان ارشد شهرستان لنجان امروز همسو و همگام با صنعت ذوب آهن هستند و تلاش خواهیم کرد سیاست‌گذاری‌های انجام شده از سوی مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جدید تحت عنوان مهار تورم، رشد تولید در شهرستان لنجان و صنعت ذوب آهن به مرحله اجرا برسد.

محمدی با اشاره به انتظارات مردم شهرستان لنجان از کارخانه بزرگ ذوب آهن، گفت: اشتغال یکی از مهمترین مطالبات مردمی خصوصاً نسل جوان از کارخانه‌ای است که در دل این شهرستان مشغول به فعالیت است. به عنوان فرماندار شهرستان لنجان معتقد هستیم توقعاتی که شهروندان این شهرستان دارند و توقعاتی که دور از انتظار نبوده مورد تاکید ما نیز هستند.

وی اضافه کرد: از گذشته تا به امروز مردم شهرستان لنجان انتظار داشته‌اند کارخانجات منطقه در زمانی که اقدام به جذب نیرو می‌کنند این مهم از نیروهای جویای کار شهرستان انجام شود و امیدواریم با نگاهی که امروز در حوزه مدیریت کارخانه ذوب آهن وجود دارد ضمن بررسی‌های لازم، در مسیر تحقق این خواسته به حق شهروندان گام‌های مؤثری برداشته شود.

فرماندار شهرستان لنجان حل چالش آلایندگی صنعت ذوب آهن را یکی دیگر از مطالبات به حق مردم این شهرستان دانست و عنوان کرد: طی جلسه‌ای که با نماینده مردم شهرستان لنجان برگزار شد چنین مطرح کردند تیم‌هایی از نسل جوان و تحصیل کرده که به شرکت‌های دانش بنیان متصل هستند در شهرستان لنجان حضور دارند که قرار است روی آلایندگی‌ها صنعت ذوب آهن اقداماتی را انجام دهند و امیدواریم با تحقق این مهم دغدغه شهروندان در این خصوص نیز کاهش یابد.

محمدی با اشاره به اهمیت حل چالش‌های موجود در خصوص اراضی مورد اختلاف ذوب آهن و شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بیش از نیم قرن از احداث کارخانه ذوب آهن در شهرستان لنجان می‌گذرد و طی این سال‌ها مباحث مختلفی در خصوص اراضی تحت مالکیت این شرکت و تداخلات اراضی با مردم منطقه وجود داشته است.

وی یادآور شد: تعیین تکلیف این اراضی همواره یکی از موضوعاتی به‌شمار می‌آید که در کارگروه‌ها، کمیسیون‌ها و جلسات مختلفی که در فرمانداری برگزار می‌شود مورد مطالبه است.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: ما بر این باور هستیم اراضی مورد اختلاف بین شرکت سهامی ذوب آهن و اداره راه و شهرسازی و همچنین مردم منطقه را می‌توان با رویکرد تعاملی حل و فصل کرد و به یکی دیگر از مطالبات شهروندان جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به مطالبه مردم شهرستان نسبت به افزایش تعاملات صنعت ذوب آهن با منطقه در حوزه‌های مختلف، گفت: در گذشته‌های دور اتفاقات بسیاری خوبی به دلایل شرایط منطقه و استقرار کارخانه ذوب آهن رخ داده بود به‌گونه‌ای که در آن دوران درخواست‌های مردم منطقه توسط این صنعت به سرعت پاسخ داده می‌شد، اما باید بپذیریم که خواسته‌ها و نیازهای امروز مردم متفاوت از آن دوران است.

محمدی ادامه داد: امروز درخواست‌های مردم نسبت به شرایط خاص اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال، آموزش، فرهنگ و ورزش درخواست‌های جدی است. مردم انتظار دارند به این مطالبات در حد و اندازه ذوب آهن و درآمدهایی که از سوی این صنعت گزارش می‌شود، پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه مردم منطقه بر این باور هستند با ورود صنعت ذوب آهن و انجام وظایف اجتماعی این صنعت مادر بخشی از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد، اضافه کرد: مدارس B6 فولادشهر که بیش از یک دهه از آغاز ساخت آن می‌گذرد و قرار بوده از ردیف‌های تعیین شده از وظایف اجتماعی کارخانه ذوب آهن اجرایی شود همچنان به بهره‌برداری نرسیده است؛ این درحالی‌است که ۲۵ هزار دانش‌آموز در بخش فولادشهر ساکن هستند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: واگذاری سالن ورزشی که در گذشته در شهر فولادشهر به عنوان گرمخانه مورد استفاده قرار می‌گرفته با تعامل و تفاهم با مدیریت شهری می‌توان این مجموعه را در اختیار جوانان و هیئت‌های ورزشی شهر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات و درخواست‌های به حق بسیاری از سوی شهروندان به فرمانداری شهرستان لنجان ارسال شده و باید گفت درخواست‌هایی که از کارخانه ذوب آهن می‌شود درخواست‌های حداقلی است و نیاز است جلسه‌ای برای پاسخگویی به مطالبات مردم برگزار شود تا به بخشی از مطالبات شهروندان پاسخ داده شود.

کد خبر 658651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.