بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان شامل اوترخت هلند، مونس‌تر آلمان، آنتورپ بلژیک و کپنهاگ دانمارک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بعضی از شهرهای جهان، زیرساخت‌های شهری سازگار با دوچرخه‌سواری مطابق با استانداردهای روز طراحی شده است و در آن‌ها رفت و آمد شهروندان و گردشگران بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در این شهرها افراد بدون اینکه مجبور باشند با وسایل حمل‌ونقل عمومی شلوغ در شهر گردش کنند و یا با سوار شدن بر خودروهای شخصی، ترافیک‌های سنگین را تحمل کنند، می‌توانند با دوچرخه به مقصد مورد نظر خود بروند و از مناظر شهری لذت ببرند. همچنین استفاده از این نوع حمل‌ونقل پاک، باعث محافظت از محیط زیست، بهبود کیفیت هوا و افزایش سلامت شهروندان می‌شود. در ادامه شما را با بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان آشنا می‌کنیم.

اوترخت، هلند (۷۷.۸۴)

اوترخت هلند در صدر فهرست شهرهای دوستدار دوچرخه جهان قرار دارد. جالب است بدانید که حدود ۵۱ درصد از مردم هلند در شهر اوترخت زندگی می‌کنند که دارای مسیرهای دوچرخه‌سواری مناسب و روزهای آفتابی زیادی است. این شهر از نظر تعداد دوچرخه، کیفیت و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دوچرخه، تعداد فروشگاه‌های دوچرخه و تصادفات کم رانندگی، امتیازهای بالایی را از آن خود کرده است. حدود ۹۴ درصد از مردم اوترخت، حداقل یک دوچرخه در منزل خود دارند. همچنین این شهر بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دارد و گام‌های نوآورانه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های این وسیله نقلیه پاک مانند نصب چراغ‌های راهنمایی با اولویت دوچرخه‌سواران و ساخت مسیرهای دوچرخه‌سواری مرتفع که عبور دوچرخه‌ها را از تقاطع‌های شلوغ ایمن می‌کند، برداشته است.

از دیگر اقدامات شهر اوترخت برای ترویج دوچرخه‌سواری می‌توان به ساخت مکان‌های امن برای پارک دوچرخه و تشویق افراد به خرید و استفاده از دوچرخه‌های باری برای رفت و آمد روزانه اشاره کرد. در واقع بیش از ۵۰ درصد از کل سفرهای این شهر توسط دوچرخه انجام می‌شود و دولت هلند قصد دارد مسیرهای دوچرخه‌سواری بیشتری اضافه کند و زیرساخت‌ها را بهبود بخشد تا دوچرخه‌سواری، ایمن‌تر و آسان‌تر شود. همچنین شهر اوترخت برنامه‌های مختلفی برای حمایت از دوچرخه سواران دارد که شامل تعمیر و نگهداری رایگان دوچرخه، آموزش دوچرخه‌سواری برای کودکان مدرسه و رویدادهای اجتماعی متنوع برای جشن گرفتن فرهنگ دوچرخه‌سواری می‌شود.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

مونس‌تر، آلمان (۶۵.۹۳)

شهر مونس‌تر آلمان در رتبه دوم فهرست بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان قرار دارد. در این شهر رویدادهای مرتبط با فرهنگ دوچرخه‌سواری به طور منظم برگزار می‌شود و دارای بهترین زیرساخت‌های دوچرخه است. درشهر مونس‌تر، مسیرهای دوچرخه‌سواری و تابلوهای راهنمایی بسیار خوب و مناسب است. بنابراین دوچرخه سواران می‌توانند به سرعت در این شهر بزرگ تردد کنند. همچنین مونس‌تر دارای شبکه گسترده‌ای از مسیرهای دوچرخه، نوآوری‌های ترویج دوچرخه‌سواری و فرهنگ قوی برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک است.

این شهر دارای بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری است و از یک سیستم اشتراک دوچرخه به نام " metropolradruhr" بهره می‌برد است که امکان اجاره سریع و مقرون‌به‌صرفه دوچرخه را برای افراد فراهم می‌کند. بیش از ۴۰ چهل درصد از تمام سفرها در مونس‌تر با دوچرخه انجام می‌شود و مدیران شهری، برنامه‌هایی برای افزودن مسیرهای دوچرخه‌سواری و بهبود زیرساخت‌های ایمن‌تر برای دوچرخه‌سواری دارند. در این شهر تعداد دوچرخه‌ها، دو برابر جمعیت ساکنان است و گردشگران به راحتی با دوچرخه به تمام جاذبه‌های شهر مونس‌تر دسترسی دارند.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

آنتورپ، بلژیک (۶۰.۵۱)

آنتورپ بلژیک، سومین شهر دوستدار دوچرخه در جهان محسوب می‌شود که دارای حدود چهار هزار مسیر دوچرخه‌سواری و برنامه اشتراک دوچرخه برای شهروندان است. آنتورپ، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌ها برای خرید دوچرخه است و زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در آن هر سال بهتر می‌شود. بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری امن و راحت در این شهر وجود دارد و بزرگراه‌ها، مسیرهای ویژه و تقاطع‌های شماره دار، دوچرخه‌سواری را آسان و سریع می‌کند.

علاوه بر این اقدامات، آنتورپ اقدامات دیگری را برای ترویج دوچرخه‌سواری انجام داده است که شامل ایجاد مکان‌های امن برای پارک دوچرخه، تشویق ساکنان برای خرید و استفاده از دوچرخه‌های باری ویژه حمل‌ونقل و آموزش رایگان به دانش آموزان مدرسه برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک می‌شود. بیش از ۲۰ درصد از تمام سفرها در آنتورپ با دوچرخه انجام می‌شود و مدیران شهر همچنان هزینه می‌کنند تا زیرساخت‌های این شهر را برای دوچرخه سواران بهبود بخشند و مسیرهای دوچرخه‌سواری بیشتری ایجاد کنند.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

کپنهاگ، دانمارک (۶۰.۴۶)

کپنهاگ در جایگاه چهارم شهرهای دوستدار دوچرخه جهان قرار دارد و شهری امن برای کاربران این وسیله نقلیه است، زیرا میزان دزدی دوچرخه در آن کم و روزهای بدون خودرو زیاد است. علاوه بر این، به دلیل سرمایه‌گذاری‌های عمده مدیران شهری برای ارتقا زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، اکثر ساکنان شهر حتی در طول فصل زمستان نیز به استفاده از این وسیله نقلیه پاک ادامه می‌دهند. دوچرخه‌سواران در کپنهاگ روزانه حدود ۱.۴۴ میلیون کیلومتر را طی می‌کنند. در این شهر ۴۹ درصد از کل سفرها برای رفتن به محل کار یا مدرسه توسط دوچرخه انجام می‌شود و افزایش اخیر دوچرخه‌سواری در دهه گذشته را می‌توان به سرمایه گذاری پایدار شهرداری کپنهاگ نسبت داد.

قرار است این شهر بیش از ۴۰ یورو برای هر فرد در زیرساخت‌های دوچرخه سرمایه‌گذاری کند. این عدد نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواری در کپنهاگ جدی گرفته می‌شود. جالب است بدانید که ۹۷ درصد از ساکنان این شهر از شرایط دوچرخه‌سواری در کپنهاگ راضی هستند. زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری این شهر شامل خطوط دوچرخه رنگ شده، مسیرهای دوچرخه‌سواری مجزا، خیابان‌های بدون ترافیک و ایجاد مسیرهای سبز می‌شود.

بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

کد خبر 658599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.