ضرورت آگاه‌سازی مردم نسبت به طرح پزشک خانواده و مزایای آن

رئیس مرکز بهداشت شماره دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در کلانشهر اصفهان، گفت: مردم باید اطلاعات کافی نسبت به این طرح داشته باشند، از این رو در هفته سلامت آموزش‌هایی برای مردم در نظر گرفتیم تا با طرح پزشک خانواده و مزایای آن آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصوره ابوفاضلی امروز -سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه- در نشست خبری هفته سلامت با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصفهان به دلیل وسعت و جمعیت دارای دو مرکز بهداشت است، اظهار کرد: از این رو با توجه به سیاست‌های کلی که مرکز بهداشت به تمام استان ابلاغ می‌کند اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت و پس از آن بیست‌وچهارم تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه که هفته جمعیت است، این بوده که غرفه‌های سلامت به صورت نمادین در محل‌هایی که مردم حضور دارند، برپا شود تا خدماتی که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها ارائه می‌شود به مردم شناسانده شود.

رئیس مرکز بهداشت شماره دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در کلانشهر اصفهان، تصریح کرد: مردم باید اطلاعات کافی نسبت به این طرح داشته باشند، از این رو در حال حاضر کارها را آغاز کردیم و در هفته سلامت آموزش‌هایی برای مردم در نظر گرفتیم تا با پزشک خانواده و مزایای آن آشنا شوند.

وی ادامه داد: شاید برخی از افراد ندانند که در مراکز خدمات جامع سلامت چه اقداماتی به صورت رایگان انجام می‌شود، از این رو لازم است اصحاب رسانه این اطلاعات را از طریق انجام مصاحبه‌هایی به گوش مردم برسانند.

ابوفاضلی گفت: آموزش‌هایی در زمینه فرزندآوری، جوانی جمعیت و اطلاع‌رسانی در خصوص طرح پزشک خانواده در هفته سلامت و جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در نظر داریم مردم حتی در منازل آموزش‌های لازم را دریافت کنند، از این رو اقداماتی تحت عنوان آموزش سفیران و رابطان سلامت انجام شده است، از این رو افرادی که به مراکز ما مراجعه می‌کنند و حتی آن افرادی که مراجعه نمی‌کنند و همکاران ما با آن‌ها ارتباط دارد، اطلاعات و آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و به خانواده‌های خود انتقال می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شماره دو خاطرنشان کرد: جلساتی نیز در فرمانداری برای معاینه‌های کارمندان دولت داشتیم و خطرسنجی و تشخیص بیماری‌هایی مانند فشارخون و دیابت که حتی خود فرد از آن‌ها بی‌اطلاع است صورت گرفته است که با تشخیص به موقع بیماری در این افراد اجازه ندادیم بیماری پیشرفت کند.

کد خبر 658596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.