ظرفیت گلخانه سازمان بیش از هزار مترمربع است / خروج چاه ۱۲ محرم جنوبی از مدار تامین آب

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه ظرفیت گلخانه فضای سبز ۱۵۵۰ مترمربع است، گفت: سال گذشته به منظور اجرای این طرح، بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تجهیز و تکمیل آن نیز شش میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست با شهردار شهرکرد با بیان اینکه احداث گلخانه فضای سبز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این عملیات از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت‌ماه تکمیل شود.

وی افزود: ظرفیت این گلخانه ۱۵۵۰ مترمربع است و زمینه اشتغال‌زایی پنج نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: سال گذشته به منظور اجرای این طرح بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بودجه هزینه شده و برای تجهیز و تکمیل آن نیز شش میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

هاشمی با بیان اینکه خشک‌سالی متوالی طی سال‌های اخیر موجب خروج چاه ۱۲ محرم جنوبی از مدار تأمین آب شده است، تصریح کرد: از آنجا که این چاه یکی از اصلی‌ترین منبع تأمین آب پارک ملت و میرآباد بود، بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت؛ حفاری چاه سال قبل آغاز شد و نصب منصوبات و تجهیزات آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: اتاقک پیش‌ساخته بتنی به صورت زیرزمینی در محل نصب شده است و مراحل دیگر نیز طی پنج روز آینده به اتمام خواهد رسید. امید است با این طرح درصدی از مشکل کم‌آبی نواحی مذکور رفع شود.

احداث منبع و ایستگاه پمپاژ پارک محله‌ای آغاز شده است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: عملیات احداث منبع ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ پارک محله‌ای در حال انجام است و با گودبرداری، کف‌سازی و انتخاب پیمانکار می‌توان گفت این طرح سرعت گرفته است.

هاشمی گفت: اعتبار این طرح از منابع داخلی تأمین شده است و امیدواریم به زودی در مدار سیستم تحت فشار برای تغذیه اراضی بالادستی قرار گیرد.

وی افزود: به منظور روشنایی و پویایی بهتر خیابان ملت از میدان ۱۲ محرم تا میدان فردوسی شهرکرد در شب، حدود ۲۰۰ سرچراغ با طرح جدید روی پایه‌های سه متری راه‌اندازی و نصب شده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد اظهار کرد: در این طرح ۲٠ المان نوری جدید جایگزین المان‌های فرسوده شده و کیفیت سیستم روشنایی خیابان ملت بهسازی شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این طرح از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده و امید است با انجام اینگونه عملیات روح تازه‌ای به شهر دمیده و رضایت شهروندان حاصل شود.

کد خبر 658533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.