تبدیل فرودگاهی قدیمی به مدرسه دوستدار محیط زیست در نروژ

بروم، در نروژ به‌زودی و به دنبال اقدام دولت برای نوسازی فرودگاه تاریخی اسلو میزبان مدرسه‌ و یک مرکز فرهنگی جدید خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی که بین معماران مختلف نروژی برای بازسازی یکی از فرودگاه‌های قدیمی اسلو برگزار شد، گروهی از خلاقان طرحی را مبنی بر جایگزینی یک مدرسه با این مکان ارائه دادند که با استقبال زیاد مدیران مواجه شد. مدرسه جدید برای ۹۰۰ دانش‌آموز سطح راهنمایی طراحی شده و قرار است فضاهایی نیز برای مرکز اجتماعی، سالن تئاتر، ورزشگاه، کتابخانه، کلینیک سلامت و یک پیست اسکیت را در بر گیرد، ضمن این‌که کارگاه‌هایی آموزشی و چند رستوران در آن تعبیه خواهد شد.

تلفیق آجر و چوب در احداث مدرسه جدید نه‌تنها اثرات زیست‌محیطی آن را به حداقل خواهد رساند، بلکه چشم‌اندازی بسیار شگفت‌انگیز را برای تمام محیط اطراف به وجود خواهد آورد. اگرچه طراحی این سازه برای پذیرش ۹۰۰ دانش‌آموز انجام شده است، با این حال معماران ادعا کرده‌اند که امکان افزایش ظرفیت در محیط‌های اطراف آن تا دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز وجود دارد. در واقع مدرسه جدید به‌گونه‌ای طراحی شده است که سازگار با نیاز روزافزون مردم به حضور در آن، امکان توسعه زیرساخت‌ها و پذیرش افراد بیشتر در آن وجود دارد.

تبدیل فرودگاهی قدیمی به مدرسه دوستدار محیط زیست در نروژ

هدایت نور طبیعی از پنجره‌های بزرگ سراسر سازه، امکان مصرف انرژی را برای روشن نگه‌داشتن فضاهای داخلی به حداقل خواهد رساند و این از ویژگی‌های پایدار مدرسه خواهد بود، ضمن این‌که کارآمدی انرژی ناشی از نمای درخشان سازه بر ویژگی‌های سبز آن خواهد افزود.

معماران مدعی شده‌اند که در طراحی‌های جدید خود ماهیت فرودگاه را حفظ خواهند کرد و برای این منظور، آشیانه‌های هواپیما را که احداث آن‌ها به دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردد، به ایستگاهایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تبدیل خواهند کرد و از دیگر فضاهای فرودگاه برای توسعه یک سالن تئاتر، پارکی برای بازی دانش‌آموزان یک فضای سبز برای سایر کاربران منطقه بهره خواهند گرفت.

آنچه برای این افراد بیش از همه اهمیت دارد، ایجاد محیطی سبز و پایدار است که تحقق بخش اعظم آن از طریق بهره‌گیری از چوب به عنوان یکی از مواد اصلی سازه امکان‌پذیر خواهد شد.

تبدیل فرودگاهی قدیمی به مدرسه دوستدار محیط زیست در نروژ

کد خبر 658526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.