تکمیل محورهای مواصلاتی مطالبه مهم چهارمحال‌وبختیاری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری مهمترین مطالبه مردم این استان را تأمین آب شرب و تکمیل محورهای مواصلاتی عنوان کرد و گفت: این مطالبات در حضور مقامات کشوری نیز از سوی شورای اسلامی استان مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به اینکه بروجن دومین شهر پرجمعیت استان است، اظهار کرد: این شهر بر درآمد پایدار استان نقش اساسی داشته است.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی افزود: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی و همچنین در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اهمیت و نقش شوراهای اسلامی اشاره شده است لذا این نهاد مردمی و پارلمان محلی در انتقال مشکلات و مطالبات مردمی پیش قدم خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شوراهای اسلامی با کدخدا منشی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند، گفت: مردم ولی‌نعمتان ما هستند، لذا مطالبه‌گری باید در رأس امور قرار داشته باشد؛ اگر چه با وجود تورم و تحریم ظالمانه ما نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم اما باید کوشش کنیم تا بخشی از مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی یک نهاد مردمی و از ارکان تصمیم‌گیری هستند و باید به جایگاه واقعی خود دست یابند، افزود: شاید انتقادهایی به شوراهای اسلامی از سوی مردم وارد شود اما باید تحمل کرد، چرا که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر آنکه آن مردم سرنوشت خود را تغییر دهند.

سلیمانی مهمترین مطالبه مردم چهارمحال‌وبختیاری را تأمین آب شرب و تکمیل محورهای مواصلاتی عنوان کرد و گفت: این مطالبات در حضور مقامات کشوری نیز از سوی شورای اسلامی استان مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم شهرداری‌ها در سراسر کشور، ایجاد منابع کافی درآمد و تأمین هزینه خدمات شهری است، تصریح کرد: به‌طور کلی درآمد شهرداری‌ها از دو منبع تأمین می‌شود، یکی از طریق دریافتی‌های مستقیم شهرداری از عوارض مستغلات (اراضی و املاک) و درآمد حاصل از عوارض غیر مستغلات و دیگری از طریق درآمدهایی که خارج از سازمان‌های شهرداری دریافت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد، در همین راستا اعضای شوراهای اسلامی به‌ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعدد با مدیران هر منطقه برگزار کنند.

وی با بیان اینکه اختصاص تجهیزات و توسعه مراکز «درمان‌بستر» شهرستان‌های بن و سامان نیازمند همکاری لازم است تا مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند، گفت: چگونگی استقرار پزشک و دندانپزشک در مرکز بخش شیدا در شهرستان بن باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 658519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.