استاد نقش بنیادین در اعتلای علم و دانش ایفا می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نوشت: تحولات و حوادثی که در برهه اخیر شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد دشمنان در پی میرایی و متزلزل ساختن ساختار آموزشی کشور از طریق تلاش مذبوحانه برای تزریق داده‌های بیگانه است تا روند تمدن‌ساز ساختار آموزشی کشور را متوقف کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی یاد و خاطره استاد مطهری را گرامی داشته و روز بزرگداشت معلم را به اساتید و معلمان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت. در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

«بسمه تعالی

قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لایعْلَمُونَ (سوره روم آیه ۹)

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌اند

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم و استاد دانشمند و روحانی برومندی است که پاره تن امام راحل (ره) بود، یاد و خاطره قافله سالار اساتید و معلمان شهید، فیلسوف فرزانه، مجاهد نستوه، استاد حضرت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری را گرامی داشته و روز معلم را به همه اساتید و معلمان خصوصاً خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که با ازخودگذشتگی جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش می‌گذارند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امروز بر همگان روشن شده که پی‌ریزی پایه‌های تمدنی کشور و پیشرفت و توسعه متوازن آن براساس توانمندی‌های بومی، معطوف به نقش تردیدناپذیر ساختار آموزشی در کلیه سطوح است. در دل این ساختار تربیت نسل ِآینده‌ساز جوان و در تراز انقلاب اسلامی برای هدایت جامعه و کشور به مسیر نورانی رشد و تعالی همه‌جانبه و مستمد از سنت‌های دینی و ملی مردمان این سرزمین، نهفته است. این ساختار بر دوش جامعه آموزشی اعم از معلم و استاد که نقش بنیادین در اعتلای علم و دانش و فضیلت و فرهنگ ایفا می‌کنند، سنگینی می‌کند.

اکنون تحولات و حوادثی که در برهه اخیر شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد دشمنان در پی میرایی و متزلزل ساختن ساختار آموزشی کشور از طریق تلاش مذبوحانه برای تزریق داده‌های بیگانه است تا روند تمدن‌ساز ساختار آموزشی کشور را متوقف کنند.

رشد و اعتلای فرهنگ و تسریع فرآیند توسعه منابع شایسته و تقویت بنیه علمی کشور مرهون کوشش پیگیرانه و صادقانه معلمان و اساتید فاضل و گرانقدری است که در مدارس و دانشگاه‌های ایران اسلامی به تدریس علم نافع و تحکیم مولفه‌های حیات طیبه در همه شئون و ابعاد جامعه اهتمام و جدیت می‌ورزند و شأن و جایگاه ارزشمند آنها همواره با وقار و احترام بی مانند توأم بوده است.

فرصت را مغتنم شمرده و ضمن گرامیداشت هفته معلم، برای همه اساتید و معلمان سرافراز و حق‌شناس و کوشای کشور، توفیق توأم با صحت، سلامتی و بهروزی از حضرت باری‌تعالی طلب می‌کنم.

محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

کد خبر 658510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.