حفظ منابع و اراضی شهری پایتخت ضروری است / شهید مطهری سستی مارکسیسم را اثبات کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه اخباری که از منطقه ۱۸ شهرداری تهران، منطقه بازار آهن شادآباد و تقی‌آباد رسیده است، برخی در حال تعرض به اراضی شهری هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: با توجه اخباری که از منطقه ۱۸ شهرداری تهران، منطقه بازار آهن شادآباد و تقی‌آباد رسیده است، بعضی در حال تعرض به اراضی شهری هستند، به‌عنوان مثال در باغی به نام ایتالیا سکوهایی گذاشته شده است. درخواست می‌کنم در اوج فعالیت‌هایی که شهرداری تهران دارد، به این موضوع نیز توجه کند تا شاهد از دست رفتن منابع و اراضی شهر نباشیم.

وی با گرامیداشت روز معلم افزود: امروز سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، بزرگ‌مردی است که حق بسیاری بر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و چارچوب فکری نظام مدیون خلاقیت‌های فکری و اندیشه سترگ این استاد وارسته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمانه‌ای که مکتب‌های فکری مارکسیسم جاذبه‌ای خیره‌کننده داشت و در جهان عرض اندام می‌کرد و قبل از انقلاب اسلامی در مراکز علمی و دانشگاهی به‌ویژه دهه ۴۰ و ۵۰ در حال ریشه دواندن و جذب جوانان و دانشجویان ما بود، این استاد شهید بود که یک‌تنه همچون سدی آهنین البته از نوع نرم و فرهنگی، مبانی فکری مارکسیسم را به چالش کشید و با پشتوانه فلسفی استادانش، حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی با قلم و بیان خود، فریبنده بودن و سستی دستاوردهای مارکسیسم را اثبات کرد.

وی افزود: هنگامی که گروهی تلاش کردند با مبانی فلسفی مارکسیسم و رنگ و لعابی از اسلام، از سال ۵۲ به بعد مسیر فکری امت اسلام را به انحراف بکشند، باز شهید مطهری بود که فریاد زد و اولین فردی بود که اعلام خطر کرد و از نفاق و اتحاد سخن گفت.

امانی خاطرنشان کرد: شهید مطهری قربانی مبارزه فرهنگی شد، بنابراین بسیار زیبا و دقیق سالروز شهادت او روز معلم نام‌گذاری شد. این روز را به روح بزرگ و جاوید آن متفکر شهید و تمام تلاشگران حوزه تعلیم و تربیت، تبریک می‌گویم.

کد خبر 658503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.