بازگشت مجدد پارک ترافیک به چرخه آموزش‌های شهروندی

شهردار خوی گفت: فضای پارک ترافیک در حال حاضر در دست بهسازی و آماده‌سازی است تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضای مفرح‌تری برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

حسن نصراله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تملک پارک ترافیک به منظور گسترش آموزش‌های شهروندی در حوزه حمل‌ونقل خبر داد و اظهار کرد: پارک ترافیک شهرداری ظرفیت خوبی برای ارائه آموزش‌های شهروندی به‌ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک دارد و پس از یک وقفه دوباره از هفته آینده به چرخه آموزش‌های شهرداری بازخواهدگشت.

وی افزود: بسیاری از مشکلات ترافیکی شهرها و به تبع آن شهر خوی به ویژه در سوانح خودرویی، به رعایت اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی مربوط می‌شود و شهرداری خوی با احداث پارک ترافیک تلاش می‌کند مسیر آموزش کودکان در این حوزه را هموار کند.

شهردار خوی خاطرنشان کرد: فضای پارک ترافیک در حال حاضر در دست بهسازی و آماده‌سازی است تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضای مفرح‌تری برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

نصرالله‌پور اضافه کرد: شهرداری تمام علائم راهنمایی و رانندگی را به همراه نکات مهم ترافیکی در این پارک به کودکان آموزش می‌دهد تا با آموزش شیوه مناسب رانندگی مقررات راهنمایی در کودکان نهادینه شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد پارک ترافیک کودکان با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش تلفات و حوادث رانندگی و آموزش‌های ترافیکی انجام شده و مطابق با روحیات و شرایط ذهنی کودکان است.

شهردار خوی گفت: پارک ترافیک شهرداری در مساحتی بالغ بر چهار هزار مترمربع احداث شده و محیط و شبکه معابر شهری در ابعاد کوچک‌تر اما با تجهیزاتی مشابه شبیه‌سازی شده و در دسترس است. کودکان با راهنمایی و هدایت مربیان و استفاده از تجهیزات آموزشی در محیطی مشابه، با شبکه معابر شهری و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.

کد خبر 658501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.