رمز غلبه بر مشکلات شهری همدلی و تعامل بین شورا و شهرداری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: تعامل و همدلی بین اعضای شورا و بین این نهاد با مجموعه شهرداری از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که می‌تواند در رفع مشکلات شهری راهگشا باشد.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا رمز غلبه بر مشکلات شهری را همدلی و تعامل بین شورا و شهرداری دانست و اظهار کرد: از آنجا که شهرداری رویکردهای کلان شهری را به مرحله اجرا می‌رساند، اگر این اتحاد وجود نداشته باشد، عموم سیاست‌گذاری‌های شورا در وجوه مختلف شهری اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها با بهانه تراشی مانع تحقق این سیاست‌گذاری شوند، شهرها با معضلات بسیاری روبه‌رو خواهند شد، افزود: شکاف بین خود اعضای شورای اسلامی شهرها می‌تواند باعث تمکین نکردن مطلق شهردار در راستای تحقق اهداف کلان شهر شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: فعالیت و رسالت اصلی شورا انتخاب یک شهردار اصلح است و پس از این موضوع مهم، تصویب لوایح و طرح‌های اجرایی، سپس نظارت بر عملیاتی شدن طرح‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت که در صورت نبود همدلی، این دو موضوع ابتر خواهد ماند، البته منظور از تعامل یعنی تعامل صمیمانه و کارشناسانه در راستای رفع مشکلات شهر است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در زمینه‌های فرهنگی نیز می‌تواند نقش پررنگی در بهبود شرایط اجتماعی جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این زمینه شورا می‌تواند با فرهنگ‌سازی برای ارتقای هویت ایرانی و اسلامی، همچنین تقلیل آسیب‌های اجتماعی و برای نمونه ایجاد بسترهای ازدواج به هنگام و جوانی جمعیت نقش مؤثری در اذهان عموم مردم داشته باشد که این مهم با همکاری شهرداری در قالب بیلبوردهای شهری، الگوسازی از طریق المان‌های شهری و نام‌گذاری میادین، خیابان‌ها و کوچه‌ها تحقق‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 658480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.