امکان پرداخت الکترونیک کرایه اتوبوس در اراک فراهم شد

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: امکان پرداخت کرایه اتوبوس خطوط مختلف این شهر فراهم شده است.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته شرکتی برای نصب دستگاه‌های پرداخت الکترونیک در اتوبوس‌های سطح شهر اراک با شهرداری وارد همکاری شده بود که در ادامه روند این پروژه دچار مشکلاتی شد و شرکت نیز به تعهدات خود عمل نکرد اما این کار نیمه رها نشد و ما پیگیر شدیم تا پروژه را به صورت جامع‌تری اجرا کنیم.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم با شرکت صا ایران وارد همکاری شدیم که این پروژه در چند شکل اجرا خواهد شد؛ در حالت سخت‌افزاری کارت‌های چاپ شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار کدخوانی که طراحی شده است، به شکل هوشمند و با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به پرداخت کرایه بپردازند.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: این نرم‌افزار موقعیت ایستگاه‌های اتوبوس را رصد می‌کند و شهروندان می‌توانند با مشاهده موقعیت مکانی اتوبوس زمان حرکت خود را برنامه‌ریزی کنند وزمان سفر خود را تخمین بزنند.

وی تصریح کرد: این پروژه یکی از قطعات پازل شهر هوشمند را شامل می‌شود و از آنجا که شهرداری نرم‌افزارهای مختلفی از جمله نرم‌افزار اکو را طراحی و در اختیار شهروندان قرار داده است، تمام این اپلیکیشن‌ها به هم متصل خواهد شد و نرم‌افزار مادر با عنوان «شهرداری اراک» یا «اراک من» طراحی شود تا شهروندان بتوانند از مبلغی که در کیف پول خود از فروش پسماند خشک به دست آورده‌اند، برای پرداخت کرایه اتوبوس استفاده کنند.

کد خبر 658478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.