جامعه اسلامی برای تقویت جایگاه معلمان گام بردارد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: جامعه اسلامی و مردم مسلمان باید در تقویت جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان گام بردارد تا با تقویت جایگاه این قشر فرهیخته، تعلق خاطر و دلبستگی آنان نسبت به تعلیم و تربیت که مهمترین وظیفه آنان است، بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز _سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و معلم همدان، اظهار کرد: برگزاری این جلسات می‌توانست زودتر انجام شود تا برنامه‌ریزی‌های بهتری صورت گیرد، البته در حال حاضر نیز می‌توان اقدامات مهمی را در نکوداشت هفته معلم رقم زد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا منزلت اجتماعی معلمان را ارج نهیم و آن را تقویت کنیم، افزود: با توجه به شرایط امروز جامعه که دشمنان از هر موضوعی سو استفاده می‌کنند، توجه به این مهم حائز اهمیت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه هدف دشمن این است که قشر سازنده انقلاب را بی‌انگیزه کند، لذا باید اقدامات لازم را برای ناامیدی دشمن انجام دهیم، ادامه داد: تکریم معلمان بازنشسته از طریق همیاران محلات حائز اهمیت است و باید طی هفته معلم در دستور کار باشد.

وی در خصوص اینکه تمام دستگاه‌ها در موقعیت‌های ضروری به سمت آموزش و پرورش و معلمان می‌روند و از آنها یاری می‌طلبند که امروز نیز برعهده ما است که به سراغ معلمان برویم و مقام آنها را ارج نهیم تصریح کرد: معلمی شغل انبیاست و معلمان بالاترین جایگاه را دارند.

رضایی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی و مردم مسلمان باید در تقویت جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان گام بردارد تا با تقویت جایگاه این قشر فرهیخته، تعلق خاطر و دلبستگی آنان نسبت به تعلیم و تربیت که مهمترین وظیفه آنان است، بیش از پیش تقویت شود.

تکریم معلمان، تکریم یک جریان تمدن‌ساز است

مهدی حیدری رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه پارلمان شهری وظیفه تکریم مقام معلم را دارد، اظهار کرد: تکریم معلمان تکریم یک صنف نیست، بلکه تکریم یک جریان تمدن‌ساز است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و جوانان کشور بیش از هر فردی با معلمان ارتباط دارند، گفت: در بودجه شهرداری ردیفی مختص افرادی است که فرهنگ‌سازی می‌کنند، می‌توان هزینه کردها را در برخی موارد در این زمینه محدود کرد و به سمت بخش‌های واقعی برد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه از این بودجه می‌توان برای تکریم مقام معلمان بهره برد، افزود: بسیاری از معلمان در زمینه‌سازی تمدن اسلامی تلاش می‌کنند و بسیاری افراد نیز گمنام کار می‌کنند، لذا با نگاه تمدنی می‌توان برای تکریم آنها گام‌های مؤثری برداشت.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی کارت شهروندی می‌توان تعدادی از این کارت‌ها را برای قشر فرهنگی در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: غرب با جریان‌سازی و کمک هالیوود به‌دنبال معرفی قهرمان‌های پوشالی است، در صورتی که قهرمان واقعی زیادی داریم و باید آنها را به جامعه معرفی کنیم.

کد خبر 658455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.