شفافیت در تخصیص ارزش افزوده اعمال شود / دغدغه اصلی کشور اجرای قانون شورا به صورت کامل است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: دولت احکام بودجه سال ۱۴۰۲ کشور را باید به صورت کامل اجرا و شفافیت در تخصیص ارزش افزوده را اعمال کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر آخوندی در مراسم تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان گلپایگان اظهار کرد: سال ۱۳۵۸ به فرمان امام نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی شوراها انتخاب شد که نشان می‌دهد جایگاه شورا در قرآن و قانون اساسی اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۰ هزار شورا در سطح کشور فعالیت دارد، افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر مشکلات محلات مختلف شهر و روستا را بررسی و به مسئولان منتقل می‌کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه شفافیت، فسادستیزی و خدمت به مردم باید در اولویت شوراها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب، جذب بودجه و موفقیت در اجرای پروژه‌های عمرانی نشان می‌دهد شهرستان گلپایگان شهرداران و دهیارانی کاردان، امین و آگاه به امور شهری و روستایی دارد.

آخوندی با بیان اینکه انتخاب شهردار، تعیین بودجه و عوارض از اصلی‌ترین وظیفه شوراها است، تاکید کرد: دغدغه اصلی کشور اجرای قانون شورا به صورت کامل است، در حالی که آئین‌نامه‌های داخلی شوراها متناقض است و همخوانی ندارد که موجب اختلاف میان اعضای شورا شده و لازم است دولت به بازنگری آن بپردازد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه دولت احکام بودجه سال ۱۴۰۲ کشور را به صورت کامل اجرا و در تخصیص ارزش افزوده شفاف‌سازی کند، ادامه داد: برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

توانمندسازی روستاها در اولویت اصلی قرار دارد

در ادامه مجید جوهری، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۹۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد، تصریح کرد: نزدیک به چهار هزار عضو شورا و ۸۵۰ دهیار در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه روستایی انجام شده است، ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در روستاها توانمندسازی روستاها در اولویت اصلی قرار دارد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان اضافه کرد: روستاهای شهرستان گلپایگان ظرفیت خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی دارد و لازم است این قابلیت‌ها بالفعل شود.

جوهری با اشاره به اقدامات امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان برای تنظیم توافقنامه میان پست بانک و سازمان شهرداری‌ها در راستای استفاده از تسهیلات بانکی، تاکید کرد: سال گذشته و سال جاری، ۳۰۰ میلیارد تومان وام مصوب شده است و ۱۱۴ نوع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در اختیار شرکت تعاونی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار دارد.

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک سازمان خودکفا محسوب می‌شود

در ادامه محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌هایی در راستای بهسازی معابر شهر گلپایگان اجرا شده که قابل تحسین است، اظهار کرد: نگاه مردمی دولت سیزدهم در حوزه شهر و روستاها مثبت است.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرستان گلپایگان بدون حاشیه به فعالیت مشغول هستند، خاطرنشان کرد: تشکیل منظم جلسات شورایی به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه با وجود مشکلاتی که دولت دارد تلاش شده است اعتبارات بدون وقفه واریز شود، ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک سازمان خودکفا محسوب می‌شود و چنانچه منتظر واریز اعتبارات باشد، به طور قطع به موفقیت‌های لازم نخواهد رسید.

عسگریان افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند که حتی اگر اعتباری از سوی دولت واریز نشد، قدرت اداره مدیریت شهری و روستایی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شوراها باید فضاهای شهر و روستا را برای شهرداران و دهیاران به سمت کسب درآمد پایدار سوق دهند.

حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه گلپایگان نیز اظهار کرد: اعضای شوراها بدون جهت‌گیری سیاسی در امور مربوطه فعالیت و مدیران شهری از افکار و نظرات مردم در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند. شوراها یک سرمایه برای نظام محسوب می‌شوند؛ لذا در توسعه فرهنگی شهر و روستا نقش مهمی دارند.

وی گفت: اعضای شورا در ایجاد فضای همدلی، همفکری و تعامل نقش‌آفرین باشند تا سرریز آن به جامعه بازگردد.

کد خبر 658442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.