شوراها باید قدرت اجرایی داشته باشند

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: اعضای شوراها با نظر و رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و نسبت به بسیاری از مناصب دولتی ارزش و اعتبار بیشتری دارند، بنابراین باید قدرت اجرایی داشته باشند تا بتوانند خواسته‌ها و نیازهای شهروندان را به نتیجه مطلوب برسانند.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورا یک نهاد مشورتی است و باید همه اعضای آن با هم تعامل، همکاری و همفکری داشته باشند تا بتوانند قوانین را تصویب و بر اجرای دقیق آن نظارت کنند.

وی افزود: همدلی و یک‌صدایی بین اعضای شوراها، موجب پیشرفت و موفقیت در امور شهری می‌شود و مطالبات و خواسته‌های شهروندان را سریع‌تر به نتیجه می‌رساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل خاطرنشان کرد: اختیارات شوراها در ایران نسبت به سایر شهرهای جهان محدود است و ۹۰ درصد وظایف آنها نظارت بر امور شهرداری‌ها است، در حالی که شوراها با نظر و رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و نسبت به بسیاری از مناصب دولتی ارزش و اعتبار بیشتری دارند، بنابراین باید قدرت اجرایی داشته باشند تا بتوانند خواسته‌ها و نیازهای شهروندان را به نتیجه مطلوب برسانند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان با شوراها همکاری خوبی ندارند و باید در زیر مجموعه مدیریت شهری قرار گیرند، تصریح کرد: قوانین شوراها در بسیاری از بخش‌ها ازجمله انتخاب و استیضاح شهردار در شهرهای همتراز لوندویل با پنج عضو اصلی، نواقص زیادی دارد و باید بازنگری و اصلاح شود.

عسگرپور با تاکید بر اینکه تاکنون همدلی و همکاری بسیار خوبی در شورای اسلامی شهر لوندویل حاکم بوده است، گفت: همیشه سعی کرده‌ایم در شورا منافع مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و تا حد توان به شهروندان خدمت کنیم.

وی اظهار کرد: نامگذاری بلوار ترانزیتی مقابل شهرداری لوندویل در مسیر جاده رشت _ آستارا به نام «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» و تجهیز و راه‌اندازی فرهنگ‌سرا شهرداری و نامگذاری آن به نام شهید سردار سرتیپ دوم حاج رسول عزیزی، احداث رفیوژ وسط به طول ۱۳۵۰ متر در خیابان آبشار و نصب ۵۰ عدد چراغ روشنایی دکوراتیو شش متری در خیابان آبشار و ۲۳ عدد چراغ دکوراتیو ۹ متری در خیابان امام (ره) و ۱۶۰ عدد المان نوری در این دو خیابان با اعتباری حدود ۱۸ میلیارد ریال، طرح تخفیف پرداخت عوارض نوسازی برای شهروندان در ماه‌های پایانی سال گذشته، پروژه در دست احداث دیواره حفاظتی در حاشیه و شمال و جنوب رودخانه لوندویل و طرح رفع سد معبر، از جمله مصوبات بسیار مهم شورای اسلامی شهر لوندویل در طول ۲۰ ماه گذشته بوده است.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است

کد خبر 658425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.