۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
کاشت ۷ هزار گلدان گل فصلی در فومن

مسئول واحد زیباسازی، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فومن از کاشت هفت هزار گلدان انواع گل‌های فصلی در فضای سبز این شهر خبر داد.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای فصل بهار تاکنون، حدود هفت هزار گلدان انواع گل‌های فصلی از گونه‌هایی همچون همیشه بهار، بنفشه، یال اسبی، گازانیا و اطلسی در فضای سبز شهری فومن کاشته شده است.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته همزمان با روز درختکاری، حدود ۵۰۰ اصله نهال بومی از گونه‌هایی همچون انجیلی، افرا، عنبرسائل ارغوان، توری و ژینکو در معابر و پارک‌های فومن کاشته شده و تاکنون برای زیباسازی فضای سبز شهری حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

مسئول واحد زیباسازی، منظر و فضای سبز شهری شهرداری فومن خاطرنشان کرد: سال جاری طرح پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان شهری برنامه‌ریزی شده است و در این طرح اطلاعاتی از جمله جنس و سن و قطر و ارتفاع درختان جمع‌آوری و ثبت می‌شود و وضعیت سلامت و نوع بیماری آنها مورد بررسی خواهد گرفت.

جباری تصریح کرد: فضای سبز شهری فومن به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود، سال جاری طرح مطالعاتی و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای با استفاده از یک چاه آب عمیق در حوزه شهری و برای رفیوژ میانی بلوارها و پارک‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری، هرس و نگهبانی فضای سبز شهر فومن را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 658413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.